1

پرسش رسانه‌های مستقل از محمدمهدی حیدریان⇐چه کسی مجوز پخش تیزرهای فیلم کم‌فروش «خاله قورباغه» از GEM را صادر کرده؟/آیا پخش تیزرهای این فیلم با هماهنگی مدیران سینما بوده؟/چون تهیه‌کننده «خاله قورباغه» همسر مدیرعامل ابوالمشاغلش است مجوز تبلیغ از GEM را دریافت کرده؟

سینماروزان: مدتهاست که هیچ کدام از تهیه کنندگان سینمای ایران جرأت این را ندارند که برای پخش تیزرهای آثارشان با شبکه های ماهواره ای وارد مذاکره شوند چون علاوه بر تعهد سفت و سختی که رسانه ملی به هنگام قرارداد پخش تیزر مبنی بر عدم ارسال تیزر برای شبکه های ماهواره ای از آنها میگیرد به هنگام صدور پروانه نمایش فیلمها، معاونت نظارت هم اکران فیلم را منوط به عدم پخش تیزر از شبکه های ماهواره ای میکند.

علیرغم این بگیر و ببند چند روزیست که تیزرهای فیلم «خاله قورباغه» که در تولید هم تسهیلات ویژه فارابی را داشته از شبکه «جم جونیور» در حال پخش است و همین مسأله با واکنش رسانه‌های مستقل مواجه شده که در این باره طرح سوال کرده اند.

رسانه «سینماایده‌آل» با اشاره به این ماجرا نوشت: در حالی که مدتی قبل تبلیغات فیلم های سینمایی در شبکه جم ممنوع شد و حتی چند فیلم سینمایی بخاطر تبلیغ در این شبکه در آستانه توقیف قرار گرفتند، فیلم سینمایی «خاله قورباغه» این روزها در حال انجام تبلیغات پرتعداد در شبکه «جم جونیور» است. اینکه فرشته طائرپور توانسته مجوز تبلیغ در این شبکه را به واسطه همسرش که مدیرعامل خانه سینماست بگیرد یا اینکه این دو در حال انجام تخلفی آشکار هستند هنوز مشخص نیست؟؟؟ لازم به ذکر است براساس تعهدی که سازندگان فیلم ها امضاء میکنند اگر فیلمی به شبکه جم آگهی دهد اکرانش از سوی وزارت ارشاد متوقف می‌شود! آیا این قانون شامل خانم طائرپور همسر منوچهر شاهسواری هم خواهد شد؟

رسانه «سینمای حرفه‌ای» با اشاره به تناقض صورت گرفته در جریان پخش تیزرهای «خاله قورباغه» از جم نوشت: عدم استقبال از «خاله قورباغه» باعث شده در روزهای گذشته و در اقدامی غیرقانونی شبکه «جم» حجم بالایی از تیزرهای فیلم را پخش کند! آیا حیدریان جلوی این تخلف می ایستد یا این تخلف با هماهنگی او انجام شده؟؟

دیگر رسانه ای که به این ماجرا پرداخته «سینما24» است. این رسانه با تأکید بر ممنوعیت ارشاد درباره پخش تیزر از شبکه‌های ماهواره‌ای نگاشت:  بر روی پروانه نمایش ارشاد صریحا آمده پخش تیزر از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است اما تیزرهای «خاله قورباغه» در حال پخش از «جم جونیور» است. چرا؟ چون فرشته طائرپور تهیه‌کننده‌اش، همسر مدیرعامل15شغله خانه سینماست؟

تبلیغات «خاله قورباغه» در «جم جونیور»
تبلیغات «خاله قورباغه» در «جم جونیور»