1

پرسشی کلیدی که منوچهر شاهسواری و مازیار میری از پاسخ به آن طفره رفتند⇐شما که جشن سینما را به بهانه فشارهای اقتصادی جامعه تعطیل کردید چرا از همکاری با محافل مختلف بودجه‌خوار و از جمله محفل ۸میلیاردی موسوم به جهانی فجر انصراف نمی‌دهید؟

سینماروزان: نشست خبری جشن خانه سینما مواجه شد با اعلام خبر تعطیلی جشن از سوی منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما. بهانه تعطیلی، شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اعلام شد و شاهسواری در حالی خبر تعطیلی را اعلام کرد که سمت چپش مازیار میری از کارمندان محفل 8میلیاردی جهانی فجر نشسته بود.

تعطیلی جشن خانه سینما به بهانه فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه از یک طرف در تناقض است با بایکوت کمپین «نه به افطاری روحانی» توسط سران خانه سینما که و از طرف دیگر در تناقض است با همکاری سران بالادستی خانه سینما با محافل پربریز و بپاش دولتی در اوج بحرانهای اقتصادی جامعه.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما همین حالا در هیأت امنای ارگانهایی مختلف از مدرسه ملی سینما تا فارابی و مرکز گسترش و موسسه رسانه‌های تصویری حضور دارد؛ ارگانهایی که در اوج بحران اقتصادی حاکم بر جامعه همچنان بر سازوکار دریافت بودجه های دولتی می‌چرخند و همچنان بخشی از بودجه های دولتی را صرف راه تولید محصولات و برگزاری جشنواره هایی میکنند که کمترین بازگشت مالی ندارند.

شاهسواری اگر واقعا فشارهای حاکم بر جامعه را درک کرده چرا قید همکاری با این ارگانهای بودجه خوار تاریخ مصرف گذشته را نمیزند؟

به جز وی، مازیار میری که در نشست جشن به عنوان نیروی اجرایی جشن کناردست مدیرعامل می‌نشیند نیز باید به این پرسش پاسخ دهد که چطور می‌تواند در هیأت اجرایی جشنی باشد که به بهانه بحرانهای اقتصادی، معلق شده ولی در عین حال همکاری با یک محفل پربریز و بپاش موسوم به جشنواره جهانی را ادامه میدهد؟

میری که غم مردم را دارد چرا قید مدیریت میانی در جشنواره جهانی(؟) فجر که بیش از هشت میلیارد از بودجه عمومی در روزگار ریاضت اقتصادی بدنه جامعه صرفش را نزد؟؟

این پرسشها در نشست خبری جشن خانه سینما هم از سوی یکی از اهالی رسانه مطرح شد اما نه شاهسواری به آن پاسخی داد و نه مازیار میری!