1

علیرغم توقیف قسمت اول⇐حوزه هنری برای اکران «گشت۲» در سینماهایش چراغ سبز نشان داد⇐پرسش: آیا رایت ویدیویی «گشت۲» را هم حوزه خریده؟

سینماروزان: هرچند شورای صنفی نمایش به دلایل مختلف که شاید اصلی ترین آن واهمه از واکنشهای افراطی به قسمت دوم کمدی «گشت ارشاد» است اعلام رسمی نام این فیلم به عنوان یکی از گزینه های اکران نوروزی را به آخرین جلسه سال 95 شورا موکول کرد اما دست اندرکاران تولید این فیلم از مدتها پیش تبلیغات فیلم خود را آغاز کرده بودند و حتی سفارشهای خرید روی جلد نوروزی برخی ماهنامه های سینمایی بعضا روشنفکرنما را هم مدتها قبل قطعی کردند.

به گزارش سینماروزان نکته اصلی درباره اکران قسمت دوم «گشت ارشاد»  نه فقط روی پرده رفتن آن در نوروز بلکه انتخاب گروه سینمایی استقلال برای این اکران است.

سینما استقلال از سینماهای مهم حوزه هنری است و در همه این سالها کوشیده شده آثاری که به اصطلاح ارزشی قلمداد می شوند در این گروه سینمایی روی پرده برود اما حالا با تصویب اکران «گشت2» در این گروه ناگفته پیداست که برخلاف توقیف قسمت اول «گشت ارشاد» توسط حوزه هنری، این نهاد این بار چراغ سبز خود را برای اکران «گشت2» در سینماهایش نشان داده است.

جالب است که چهار سال پیش از این و در زمان توقیف «گشت ارشاد» توسط حوزه هنری که بسیاری آن را برآمده از تقابل سینماگران سنگرگرفته در حوزه با سازمان سینمایی وقت دانستند، همایون اسعدیان در میان فیلمسازانی قرار داشت که با حمایت حوزه هنری فیلم تولید کرده و حالا در زمان اکران بی دغدغه «گشت2» در سینماهای حوزه، اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش است!!!

اکران «گشت2» بدون ممانعت حوزه می تواند این ظن را پیش رو بگذارد که شنیده های مربوط به خرید رایت ویدیویی این فیلم توسط موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری هم جدی باشد.

در هفته های اخیر مدام شنیده هایی طرح شده درباره اینکه رایت ویدیویی «گشت2» با رقمی میلیاردی توسط این موسسه ویدیورسانه وابسته به حوزه هنری خریداری شده است اما مدیران این موسسه این مسأله را تأیید نکرده اند.

آیا بناست ماجرای خرید رایت ویدیویی هم به مانند اکران در آخرین لحظات و بعد از عرضه شدن فیلم در شبکه خانگی عیان شود؟؟!