1

پرسشی متعاقب ابراز نگرانی پخش‌کننده فیلم مجیدی از دستورالعمل تازه شورای اکران⇐آیا اکران «پشت ابرها»ی مجیدی از ۲۵ بهمن به ابتدای نوروز منتقل خواهد شد؟؟

سینماروزان: دو هفته پیش که خبر رسید فیلم «پشت ابرها»ی مجید مجیدی از 25 بهمن ماه در گروه کوروش روی پرده خواهد رفت بسیاری به طرح این گمانه پرداختند که اکران این فیلم تا نوروز ادامه پیدا کرده و این فیلم اولین گزینه اکران نوروزی است؛ شاید برای همین بود که بلافاصله خبر اکران فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء»وحید جلیلوند از 25 بهمن ماه هم منتشر شد تا این فیلم هم نام خود را به عنوان گزینه ای دیگر برای اکران نوروزی اعلام کند.

به گزارش سینماروزان با این حال وقتی شورای صنفی نمایش از دستورالعمل امسال خود مبنی بر پایین کشیده شدن تمامی فیلمها در انتهای سال و روی پرده رفتن آثار جدید از نوروز خبر داد دیگر هیچ خبر تازه ای از اکران «پشت ابرها» و «بدون تاریخ…» منتشر نشد!!

به تازگی محمدرضا صابری مدیرپخش نورتابان که پخش فیلم مجیدی را برعهده دارد در گفتگو با «فارس» به انتقاد از دستورالعمل اخیر شورای صنفی نمایش پرداخته و از ارشاد و شورای صنفی نمایش خواسته راه‌حلی برای این مسأله پیدا کنند.

آیا انتقاد از این دستورالعمل به تعلیق اکران «پشت ابرها» تا نوروز و روی پرده رفتن از آخرین روز اسفند یا اولین روز فروردین منجر خواهد شد؟؟؟

متن گفته‎های محمدرضا صابری را بخوانید:

–با توجه به شرایط جشنواره فیلم فجر  و علاقه مخاطب به دیدن فیلم های حاضر در جشنواره در سالهای گذشته بهمن و اسفند به فصل مرده سینما بدل می‌شد اما با تصمیم درست و اکران فیلم‌های پر مخاطب این فصل رونق پیدا کرد و صاحبان آثار علاقه به اکران فیلم‌هایشان در این فصل نشان دادند.  امسال هم اگر قصد دارند بهمن و اسفند از رکود خارج شده و همچنان اقبال مخاطب مانند ماه‌های گذشته ادامه یابد بهتر است رویه قبل را ادامه دهند و فیلم‌هایی که در بهمن و اسفند به نمایش گذاشته می‌شوند با این شرط که  اگر توانستند کف فروش را تامین کنند به نوروز 97 پیوسته و جزء اکران نوروزی قرار گیرند.

–در سالهای گذشته شورای صنفی نمایش هیچ مزیتی به لحاظ هفته‌های نمایشی برای این آثار در نظر  نمی‌گرفت تنها این مزیت وجود داشت که اگر فیلم توان جذب مخاطب را داشت و کف فروش فیلم تأمین می‌شد در میان آثار نوروزی جای می‌گرفت. اگر این مزیت برای فیلم‌های بهمن و اسفند ماه فراهم نشود، تهیه‌کننده میل و رغبتی برای اکران فیلم پر مخاطب خود در سینما برای این دو ماه (بهمن و اسفند) ندارد و دوباره شاهد رکود فروش فیلم‌ها در  این ماه‌های سال خواهیم بود و سینمای ایران سیر نزولی در این دو ماه پیدا خواهد کرد و سینماداران نگران این وضعیت هستند. باید ببینیم شورای صنفی نمایش و ارشاد چه تصمیمی خواهند گرفت و چه راه حلی برای این مسئله ارائه می‌دهند.