1

پرسشهای قابل تأمل رسانه‌های مستقل از روسای شورای صنفی نمایش⇐چرا درباره سرنوشت درآمد میلیاردی سینماها از پخش فوتبال حرفی نمی‌زنید؟؟!/آقای امیریوسفی! آیا گم شدن درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها، جنایت نیست؟/آقای رضوی! آیا مفقودی چندمیلیارد درآمد فوتبال در سینماها، مظلومیت سینماگرانی نیست که سالنهایشان گرفته شد و به پخش فوتبال اختصاص داده شد؟/نکند تقسیم درآمد میلیاردی فوتبال با رضایت شما انجام شده و مخاطبان بی‌خبرند؟

سینماروزان: با گذشت دو هفته از آغاز سال جدید هنوز که هنوز است تکلیف درآمد میلیاردی سینماها از پخش فوتبال در سینماها مشخص نشده و هیچ داده شفافی درباره سرنوشت این درآمد میلیاردی منتشر نشده است.

رسانه مستقل «سینمامخاطب» با اشاره به این ابهام نوشت: در روزهایی که به دلیل چیدمان نادرست اکران نوروزی توسط شورای صنفی نمایش به نسبت سالهای قبل، داغی گیشه‌ها را شاهد نیستیم همچنان یک پرسش مهم از اکران97 باقی مانده و آن هم درآمدی میلیاردی است که سینماها از محل پخش فوتبال داشتند ولی هنوز معلوم نیست این چندمیلیارد کجا رفته؟

این رسانه ادامه داد: آخرین بار اواخر اسفند۹۷ بود که سیدضیاء هاشمی به عنوان رییس کمیته انضباطی اکران به صراحت گفت تنها چند پردیس سهم سینماگران از پخش فوتبال را پرداخت کرده اند و علیرغم درآمد میلیاردی پخش فوتبال ولی فقط چندصدمیلیون به سینماگران پرداخت شده و تکلیف مابقی درآمد مشخص نیست

«سینمامخاطب» خاطرنشان ساخت: آقایان محسن امیریوسفی و محمود رضوی؛ رییس و نایب رییس شورای صنفی نمایشی که بانی تصویب نمایش فوتبال در سینماها بود، چرا تکلیف این درآمد میلیاردی را مشخص نمیکنید؟ آیا هیچ میدانید سکوت امثال شما درباره این درآمد میلیاردی ممکن است ظن های ناخوشایند را به ذهن مخاطبان متبادر کند؟

رسانه مستقل «امپایرمدیا» نیز با مخاطب قرار دادن روسای شورای صنفی نمایش نوشت: مدتها از طرح سوال رییس کمیته انضباطی اکران پیرامون سرنوشت درآمد میلیاردی از پخش فوتبال در سینماها گذشته ولی هنوز نه محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش و نه محمود رضوی نایب رییس شورای صنفی نمایش در این باره حرف نزده‌اند.

این رسانه ادامه داد: امیریوسفی بعنوان رییس شورا به یک پرسش ساده در چگونگی تقسیم درآمد میلیاردی فوتبال پاسخ نمیدهد و بجایش میگوید: «توقیف، جنایت فرهنگی است»   آیا جنایت فقط توقیف فیلمهایی است که با حمایت همه جانبه ارگانهای دولتی تولید میشوند؟ آیا گم شدن درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها، جنایت نیست؟

«امپایرمدیا» افزود: محمود رضوی بعنوان نایب رییس شورا درباره سرنوشت درآمد میلیاردی فوتبال حرفی نمیزند و بجایش از مظلومیت فیلم مورد حمایت ارگانهای مختلف از فارابی تا تلویزیون «غلامرضا تختی» که بدلیل اسطوره زدایی از تختی، مخاطب بدان روی خوش نشان نداده، میگوید! آیا مفقودی چندمیلیارد درآمد فوتبال در سینماها، مظلومیت سینماگرانی نیست که سالنهایشان گرفته شد و به پخش فوتبال اختصاص داده شد؟