1

پرسشهای دو رسانه مستقل درباره چرایی عملکرد عجیب شورای صنفی نمایش⇐چرا فیلم بعدی گروه استقلال مشخص نشد؟/قرارداد اکران «آینه بغل» به طور مخفیانه ثبت شده؟

سینماروزان: شک و شبهه‌هایی که پیشتر درباره ثبت قرارداد اکران «آینه بغل» برای اکران قریب‌الوقوع در گروه استقلال وجود داشت(اینجا را بخوانید) با خروجی جلسه 24 مهرماه شورای صنفی نمایش، شکلی جدی تر گرفت.

به گزارش سینماروزان سخنگوی شورای صنفی نمایش در اعلان رسمی 24مهرماه خود هیچ نامی از فیلم بعدی گروه استقلال نبرد و همین مسأله با پرسشهای رسانه های مستقل سینمایی مواجه شده است.

رسانه مستقل «سینمامخاطب» با طرح این پرسش که چرا فیلم بعدی گروه استقلال اعلام نشده، در این باره نوشت: شورای صنفی نمایش از معرفی فیلم بعدی گروه استقلال خودداری کرد تا شائبه خالی نگه داشتن سرگروه برای «آینه بغل» جدی تر شود!! «آینه بغل» فیلمیست که هنوز دو ماه از صدور پروانه نمایشش نگذشته اما لابیهایی قصد اکران آن در پاییز را دارند تا به مانند نهنگی که اکران نیمه اول را بلعید، اکران نیمه دوم هم بلعیده شود!

رسانه مستقل «سینمادیلی» هم با طرح شنیده هایی مبنی بر ثبت مخفیانه قرارداد اکران «آینه بغل» نوشت: در حالی که تکلیف تمام فیلمهای گروههای بعدی سینمایی مشخص شده است شورای صنفی نمایش جایگزین «ایتالیا ایتالیا» در گروه استقلال را مشخص نکرد تا در فاصله دو هفته مانده تا پایان اکران این فیلمش جایگزینش مشخص نباشد. شنیده ها حکایت از ثبت قرارداد «آینه بغل» در سکوت خبری برای گروه استقلال است و برای جلوگیری از اعتراض تهیه کنندگان و پخش کنندگان این خبر اعلام نشده است. اکران فیلمی که با گذشت چند ماه از تولیدش میتواند اعتراض فراوان فیلمسازان را به دنبال داشته باشد و به نظر میرسد شورای صنفی نمایش میخواهد بی‌تفاوت به انتقاد سینماگران به اکران این فیلم دست زند!