1

پایان عمر کاخ میلاد⇐مسعود نجفی: جشنواره سی و ششم در محلی به جز برج میلاد برگزار خواهد شد ⇐ ملت یا چارسو؟ کدامیک پردیس رسانه ها خواهد بود؟

سینماروزان: در اولین جشنواره بعد از اتفاقات 88 بود که سالن همایشهای برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره معرفی شد و هفت سال متوالی به عنوان مرکز رویدادهای فجر به هنرمندان، اهالی رسانه و البته مقادیر زیادی هم علاقمند(!) بی ربط به هنر و رسانه سرویس داد.

جشنواره سی و ششم اما بدون میلاد برگزار خواهد شد. مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره با اعلام این خبر گفت: پس از سال‌ها (از دوره بیست و هشتم به بعد) که برج میلاد محل برگزاری ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر بود امسال مهمترین رویداد سینمایی کشور در محلی غیر از برج میلاد برگزار خواهد شد که به زودی معرفی می‌شود.
نجفی ادامه داد: در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر مکانی ویژه اهالی رسانه در نظر گرفته می‌شود و سینمای رسانه‌ها مستقل می‌شود.

تا قبل از 88 هم سینمای رسانه ها مستقل بود و سینماهایی مختلف از استقلال تا صحرا و فلسطین در سالهای مختلف میزبان رسانه ها بودند.

امسال هم بناست سینمایی مستقل به رسانه ها داده شود و به نظر میرسد شانس یکی از دو پردیس ملت یا چارسو برای آن که به سینمای رسانه ها بدل شوند بیش از بقیه است؛ بخصوص که هر دو سابقه برگزاری جشنواره هایی مختلف از بین الملل تا شهر و مقاومت و کوتاه را داشته اند.

در این بین اغتشاش و هرج و مرجی که به واسطه قرارگیری پردیس چارسو در یک مرکز خرید موبایل در یکی از شلوغ ترین نقاط شهر وجود دارد شانس آن را برای تبدیل شدن به سینمای رسانه ها کم میکند اما پردیس ملت هم علیرغم مجاورت با پارک ملت که فضایی دل انگیز برای کاخ رسانه هاست مشکل پارکینگ دارد.

باید منتظر ماند و دید در نهایت قرعه به نام کدامیک می افتد؟