1

پاسخ مدیر گروه ورزش شبکه ۳ به سانسور لیگ جهانی والیبال: مساله مهمی نیست!/ مردم در جریان کامل موضوع هستند!

سینماژورنال: امسال هم با آغاز لیگ جهانی والیبال جدا از استرس‌هایی که برای موفقیت تیم‌ملی ایران وجود دارد باز هم استرس محیط ورزشگاه حریف و نحوه پخش زنده بازی‌ها از تلویزیون تبدیل به دغدغه اصلی مردم شده است.‌

به گزارش سینماژورنال سال گذشته کلید سانسورهای عجیب و غریب تلویزیون برای پخش مسابقات والیبال ایران در لیگ جهانی بعد از بازی ایران و ایتالیا زده شد. همان زمان که علی مطهری به دلیل پخش تصویر یک خانم با لباس آستین کوتاه انتقادات شدیداللحنی به تلویزیون کرد.

البته آن زمان عزت‌الله ضرغامی در دفاع از نحوه پوشش بازی‌ها پاسخ صریحی به مطهری داد که واکنش‌های مثبت زیادی در بین مردم ایجاد کرد اما از بازی دوم ایران و ایتالیا ناگهان ورق برگشت و تلویزیون دست به سانسور گسترده بازی‌های تیم‌ملی زد.

این سانسورها به اندازه‌ای رسید که در بازی ایران و کوبا عملا پخش زنده بازی تبدیل به پخش زنده صحنه آهسته شد و پس از آن اعتراضات گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها نسبت به این اتفاق به وجود آمد اما انگار نه انگار.

امسال هم دوباره همان‌ آش است و همان کاسه. پخش بازی‌های والیبال آغاز شده و مخاطبان ایرانی نمی‌توانند بازی‌های تیم‌ملی کشورشان را بدون اعصاب خردی و آرامش خیال ببینند.

سال گذشته هم پخش شده و شفاف سازی شد

این سانسورهای عجیب و غریب سبب ساز آن شده است که روزنامه “شهروند” به سراغ حسین آقازمانی مدیر گروه ورزش شبکه سوم رفته و در این باره از وی بپرسد و عجیب تر از آن حجم سانسور پاسخ این مدیر است که می گوید: سال گذشته هم این مسابقات پخش می‌شد و همین مشکلات به وجود آمد که توسط عالی‌ترین مقام تلویزیون یعنی رئیس سازمان صداوسیما و بعد هم مدیر وقت شبکه ٣ در این زمینه شفاف‌سازی شد.

این مدیر ادامه میدهد: مردم هم در جریان کامل موضوع هستند، علتش را هم می‌دانند و مسأله مبهمی نیست. سازمان هم نیازی به توضیح بیشتر در این زمینه نمی‌بیند.

آیا رسانه ها هم جزو مردم هستند؟

به گزارش سینماژورنال اینکه مردمی که این مدیر رسانه ملی از آنها نام می برد چه کسانی هستند مشخص نیست و اینکه آیا رسانه ای که به سراغ این مدیر رفته هم جزو مردم به حساب می آید یا نه را هم ما نمی دانیم اما این را می دانیم که در حالی که به میانه دهه 90 خورشیدی رسیده ایم این طور پاسخگویی زیبنده هیچ مدیری نیست.