1

پاسخ مثبت دبیرخانه فجر به درخواست انجمنهای سینمای جوان و فیلم کوتاه⇐اعلام هفت فیلم کوتاه(به جای ۵ فیلم) برای حضور در جشنواره فجر⇔یک آقازاده سینمایی، یک مستندساز تلویزیون و یک کارگردان سرشناس سینما در این بخش حضور دارند!

سینماروزان: در آیین‌نامه جشنواره سی و هفتم فجر تأکید شده بود که پنج فیلم کوتاهی که زمانی کمتر از 15 دقیقه دارند و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده‌اند واجد شرایط حضور در جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

به تازگی فهرست فیلمهای کوتاه جشنواره فجر اعلام شده آن هم با حضور 7 فیلم(بجای پنج فیلم؟) که برخی از آنها هم زمانی بیشتر از 15دقیقه دارند!

«اس(s)» حامد اصلانی، «بچه خور» محمد کارت، «تشریح» سیاوش شهابی، «تو هنوز اینجایی» کتایون پرمر و محمد روحبخش، «دریای تلخ» فاطمه احمدی، «رورانس» سوگل رضوانی و «گسل» سهیل امیر شریفی اسامی این فیلمها هستند.

ابراهیم داروغه زاده، پرسش ساز بودن معرفی هفت فیلم به جای 5 فیلم و بالا بودن زمان برخی از این آثار را به درخواست انجمن فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوانان نسبت داده است!؟

داروغه زاده به «مهر» گفت:  با شروطی که در فراخوان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آمده است تنها 4 فیلم امسال شرایط حضور را داشتند و این موضوعی بود که دوستان ما در انجمن سینمای جوانان ایران و انجمن فیلم کوتاه نیز در مذاکراتشان با دبیرخانه فجر بدان اشاره داشتند. این دوستان از ما می خواستند که شرایط را به گونه ای قرار دهیم که فیلمهای زیر 17 دقیقه امکان حضور در رقابت فجر را داشته باشند ولی پاسخ ما این بود که امکان تغییر فراخوان وجود ندارد. درنهایت انجمن فیلم کوتاه ایران در فهرستی 7 فیلم را به ما معرفی کرد ولی شرط ما و آنها این شد که فیلمسازانی که فیلم شان بالای 15 دقیقه است و فیلم شان در این فهرست حضور دارد، حتما نسخه 15 دقیقه ای را به ما تحویل دهند تا امکان حضور در رقابت را داشته باشد. اگر این فیلمسازان نسخه 15 یا زیر 15 دقیقه ای را به دبیرخانه نرسانند، فیلم شان از رقابت حذف خواهد شد.

در میان فیلمهای کوتاه حاضر جشنواره فجر با فیلمی به نام «بچه خور» به تهیه‌کنندگی مازیار هاشمی از جمله مستندسازان سالیان تلویزیون روبروییم. «تشریح» که توسط سیاوش آقازاده حسین شهابی کارگردان فیلمهای کم فروش «روز روشن» و «حراج» ساخته شده از دیگر فیلمهای حاضر در بخش کوتاه جشنواره امسال فجر است. «تو هنوز اینجایی» به تهیه کنندگی سامان سالور از کارگردانان سینمای ایران و صاحب آثاری نظیر «آمین خواهیم گفت» و «سیزده59» هم به بخش کوتاه جشنواره فجر راه یافته است.