1

… و بالاخره بعد از ماه‌ها وزیر ارشاد خبر داد: توزیع بسته حمایتی میان اهالی سینما در دهه فجر

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: بالاخره بعد از ماه‌ها از توزیع آخرین بسته حمایتی حداقلی که نصیب اهالی سینما شده بود وزیر ارشاد از توزیع بسته حمایتی تازه میان اهالی سینما در دهه فجر خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد ضمن اشاره به بسته‌های حمایتی این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ و هنر به خبرگزاری فارس گفت: ما برنامه‌هایی را برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر در دهه فجر تدارک دیده‌ایم.

وی در مورد سیاست‌های حمایتی این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ و هنر گفت: ما بسته‌هایی را برای اهالی سینما آماده کردیم که در جلسه شورای عالی سینما مطرح خواهد شد؛ یک مصوبه نیز از قبل داشتیم و به دنبال اجرای آن هستیم که ان‌شاءالله با تأمین نقدینگی آن کمکی به حوزه سینما خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله برای دهه فجر یک حمایت خوب از اهالی فرهنگ و هنر انجام دهیم، افزود: به جز اهالی سینما که باید مورد حمایت قرار گیرند، در حوزه‌های موسیقی و تئاتر نیز بنده به مدیر عامل صندوق هنر مأموریت داده‌ام که یک بسته حمایتی را پیش‌بینی کند که ما بتوانیم از همکاران هنرمند حوزه‌های موسیقی و تئاتر خودمان که دچار مشکلات معیشتی شده‌اند، حمایت‌های حداقلی داشته باشیم.

به گزارش سینماروزان، باید منتظر ماند و دید بسته حمایتی پیش‌بینی شده برای اهالی سینما چقدر است و تورم کمرشکن و قیمت بالای ارز که به تبع خود، قیمت همه چیز را افزایش داده در تعیین کمیت این بسته حمایتی، نقشی دارد یا خیر؟ بماند که ساختار توزیع حمایت باید طوری باشد که به طور دائم و مثلا ماهانه اهالی سینما مورد حمایت قرار گیرند و نه هر چند ماه یک بار.

و بالاخره توزیع بسته حمایتی میان اهالی سینما در دهه فجر
و بالاخره توزیع بسته حمایتی میان اهالی سینما در دهه فجر