1

وعده یک عضو کارگروه جبران آسیب‌های سینمایی کرونا⇐سازمان سينمايي هزينه خدمات بيمه‌اي اعضاي خانه سينما را متقبل می‌شود!

سینماروزان: تعطیلی سینماها و پروژه‌های سینمایی به دلیل شیوع کرونا، از منظر اقتصادی، روزهای سخت و دشواری را پیش‌روی اهالی سینما قرار داده و این درحالی است که در آستانه نوروز حتی یک عیدی جزیی یا یک سبدکالا دراختیار سینماگران قرار نگرفته است.

در این شرایط محمود اربابی از مدیران سازمان سینمایی که عضو کارگروه بررسی آسیبهای سینمایی کرونا هم شده، وعده رایگان شدن خدمات بیمه‌ای اعضای خانه سینما در ماههای آتی را داده.

محمود اربابی به اعتماد گفت: در سازمان سينمايي به چند راهكار اوليه رسيديم و در روزهاي جاري روي پنج يا شش محور كار مي‌كنيم. اول اينكه تمام اعضا و خانواده سينما كه از صندوق اعتباري هنر و هر جايي كه سازمان سينمايي، وزارت ارشاد و خانه سينما با منابع مالي آن در ارتباط است وام دريافت كرده‌اند، پرداخت وام‌هاي‌شان به تعويق افتد و ديركرد پرداخت وام‌شان جزو جريمه به حساب نيايد تا شرايط و اوضاع سينما به حالت عادي برگردد.

اربابی ادامه داد: نكته دوم بحث هزينه‌هاي بيمه تامين اجتماعي اهالي سينما پرداخت شود. سازمان سينمايي هزينه خدمات بيمه‌اي اعضاي خانه سينما را متقبل میشود تا فشار بر افراد وارد نشود.

اربابی افزود: همچنين براي صاحبان فيلم‌ها و سينماها نكته‌اي كه درنظر گرفتيم اين است كه وقتي سينماها باز شد زمان سانس‌هاي فيلم‌ها افزايش پيدا كند. بحث سانس شبانه فيلم‌ها پيشنهاد شده كه با آغاز ماه رمضان سانس فيلم‌ها افزايش پيدا كند، بايد ببينيم اجرايي شدن آن چقدر با موفقيت همراه خواهد بود. فعلا در فاز اول اين برنامه‌ها را براي عبور از بحران درنظر داريم، ولي نكته مهمي كه مي‌خواستم اشاره كنم اينكه صاحبان فيلم‌ها هم از حق و حقوقي برخوردار هستند بايد ببينيم آنها نظرشان براي چگونگي اكران فيلم‌شان چيست. صاحبان فيلم و سينماداران در اين مسير بايد با هم به توافق برسند چون آنها هستند كه در اين بحران آسيب‌ديده و متضرر شده‌اند.