1

وعده‌های رییس معزول سینما در قالب رییس بخش هنرمندان ستاد حسن روحانی برای جلب نظر هنرمندان⇐راه‌اندازی بیمه بیکاری هنرمندان/احقاق حقوق هنرمندان از رسانه ملی/واگذاری اماکن فرهنگی به مردم+ ۱۱ وعده دیگر!!!⇔سینماروزان: یکی نیست بگوید در دولت یازدهم برای تحقق این وعده‌ها چه کردید؟

سینماروزان: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هر کدام از کاندیدا سعی می کنند به نوبه خود به ارائه وعده و وعید به طبقات مختلف جامعه بپردازند. از جمله طبقاتی که طرف وعده های کاندیداها قرار می گیرند هنرمندان هستند.

به گزارش سینماروزان هنرمندان شناخته شده به دلایل مختلف از سرخوردگی گرفته تا رفتارهای دوگانه قبلی خویش، امسال سعی کرده اند حاشیه را انتخاب کنند و از تبلیغ مستقیم برای کاندیداها خودداری کنند با این حال همچنان کاندیداها هستند که وعده های خود را به آنها می دهند.

ستاد هنرمندان حسن روحانی که تصدیگری اش را حجت ا.. ایوبی رییس معزول سینما برعهده داشته نیز لیستی 14 بندی را به عنوان برنامه هایش برای دولت بعد اعلام کرده است؛ لیستی که پر شده از وعده و وعیدهایی که در همه این سالها مرتب به هنرمندان داده شده؛ از راه اندازی بیمه بیکاری گرفته تا واگذاری امور و حتی اماکن فرهنگی به مردم و اصناف و حتی احقاق حق هنرمندان از رسانه ملی.

چهارده برنامه و اقدام مهم دولت دوازدهم در عرصه فرهنگ و هنر یا همان وعده های فرهنگی دولت که از طریق رییس بخش هنرمندان ستاد تبلیغاتی حسن روحانی اعلام شده را با این توضیح بخوانید که ای کاش حسن روحانی و مشاوران فرهنگی اش پیش از ارائه این وعده ها درباره تلاشهای خود برای برآورده کردن هر کدام از این بندها در دولت یازدهم هم توضیح می داد مثلا آشکارا می گفت برای تحقق بیمه بیکاری هنرمندان چه کرد یا برای احقاق حق هنرمندان از رسانه ملی و جلوگیری از تبعیض این رسانه در برخورد با تیزرهای آثار سینمایی چه حرکتی را انجام داد:

1- جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و غیرقانونی در عرصه فرهنگ و هنر

2- توزیع عادلانه و تمرکززدایی امکانات و فرصت‌های فرهنگی برای کلیه استان‌ها، شهرستان‌ها و اشخاص

3- جایگزینی نظام صنفی هنری به جای مناسبات موجود

4- صیانت از حقوق مخاطب برای دسترسی آزاد به فضاهای فرهنگی و توسعه زیر ساخت‌های فضای مجازی

5- توسعه زیر ساخت های نوین تولید، توزیع و نمایش نظیر VOD

6- مشوق های مالی و مالیاتی برای سرمایه گذاری زیر ساخت های فرهنگی و هنری

7- معافیت حداکثری مالیاتی هنرمندان

8- بیمه سرمایه‌گذاری، بیکاری، بازنشستگی و از کارافتادگی

9- صندوق ملی و استانی حمایت از هنری‌های تجسمی، نمایشی، موسیقی و سینمایی

10- مشوق‌های مالی و مالیاتی برای سرمایه‌گذاری و وام‌های کم بهره و کمک‌های بلا‌عوض

11- جبران خسارت‌های وارده به صاحبان حقوق که به رغم مجوزهای قانونی دچار مشکل اجرا شده‌اند

12- جایزه صادراتی محصولات فرهنگی

13- احقاق حقوق رسانه‌ای و تبلیغی فعالیت‌های فرهنگی از رسانه ملی

14- واگذاری مکان‌های فعالیت‌های فرهنگی هنری دولتی به مردم و موسسات صنفی