1

وصول حق به حق‌دار فقط در ۳ رشته!؟

سینماروزان/حامد مظفری: آن قدر در چیدمان جوایز مختلف سینمایی، کج‌سلیقگی دیده‌ایم که واقعا چندی گل در شوره‌زار هم غنیمت است‌.

خروجی جشن چهاردهم انجمن منتقدان خانه سینما هم در هفتاددرصد رشته‌ها بیشتر شبیه برگزیده‌های هنروتجربه بود(!) و انگاری گردانندگان از ترس مقایسه شدن با جشن‌های پاپیولار، عمدا آثار ضدمخاطب را گازدار کردند.

ولی در برخی رشته‌های جشن منتقدان خانه سینما مثل بازیگری، تدوین و صدا، اتفاقات قابل تحملی رخ داد.

برگزیدگی سعید آقاخانی به عنوان بهترین بازیگر مرد آن هم برای فیلمی قدرندیده به نام #خون_شد می‌تواند بهترین مصداق برای مثل وصول حق به حق‌دار باشد.

#خون_شد بلحاظ تکنیکی یکی از راست‌ترین کژنمایانه‌های این سالهاست که پایان‌بندی‌اش در زدن زیر سقف گرانیگاه دلالان کراواتی ارز، مسخ‌کننده بود. بازی سعید آقاخانی در نقش ضدقهرمانی که می‌خواهد در حد خود، پاک بماند یکی از بهترین بازی‌های یک دهه اخیر آثار کیمیایی بود و شایسته تقدیر.

اعطای جایزه تدوین به میثم مولایی برای #روز_صفر و جایزه صدا به رشید دانشمند و امیرحسین قاسمی برای #زالاوا هم قابل تحمل است.

تدوین #روز_صفر بود که فیلم ملکان را به یک کپی خوب از  اسپای‌های هالیوودی بدل کرد و از نقش عنصر صدا در جان‌دار کردن نماهای ارعاب‌آور #زالاوا یی که با نقد خرافه می‌خواهد اندیشه ایجاد کند نمی‌توان گذشت؛ هرچند #زالاوا شایسته تقدیرهای بیشتری بود.

وصول حق به حق دار فقط در ۳ رشته جشن منتقدان خانه سینما!
وصول حق به حق‌دار فقط در ۳ رشته جشن انجمن منتقدان خانه سینما!