1

وزیر ارشاد: هیچ مدیر دوتابعیتی در میان مسئولان هنری نیست⇔سینماروزان: این اظهارات، نتیجه مشاوره‌های دقیق محمدمهدی حیدریان است؟

سینماروزان: در روزهایی که بحث درباره دوپاسپورته بودن داوران جشنواره فیلم فجر به خاطر انتقادات وارده به فهرست کاندیداهای سیمرغ  در جشنواره ای که دبیرش هم دوپاسپورته است گسترده شده است وزیر ارشاد از عدم حضور مدیران دوتابعیتی در حوزه هنر سخن گفته است!!!

به گزارش سینماروزان سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی مباحث مطرح شده درباره دو تابعیتی بودن داوران جشنواره فیلم فجر به «تسنیم» گفت: متأسفانه برخی بداخلاقی‌ها و رفتارهای غیراخلاقی در ایام جشنواره دیده می‌شد، اما بنای وزارت ارشاد ورود به این حاشیه‌ها نیست. پدیده دو تابعیتی‌ها و اینکه مسئولان رسمی دو تابعیتی هستند را کامل تکذیب می‌کنم، اما راجع به جامعه بزرگ هنری کشور اطلاع لازم را ندارم، ضمن اینکه قانون متوجه آنها نیست، اما در سطوح مسئولان حضور افراد دو تابعیتی در وزارت ارشاد را تکذیب می‌کنم و چنین پدیده‌ای ما نداریم.

مشخص نیست محمدمهدی حیدریان که بعد از روی کار آمدن صالحی امیری در وزارت ارشاد حکم مشاوره او را گرفته و بسیاری او را آلترناتیو ایوبی برای سازمان سینمایی می دانند چرا در این باره به وزیر داده های درست نداده است! آیا امکان دارد حیدریان خودش هم از ماجرای دوپاسپورته های نضج یافته در سینما اطلاع نداشته باشد؟ اگر این طور باشد آیا می توان امیدی هم داشت به بهبود اوضاع در صورت تسلط نامبرده بر سینما؟