1

واکنش مدیر اسبق حوزه هنری به قطعه تازه ساسی مانکن⇐اشکال از ماست که امثال ساسی مانکن این‌گونه شدند!!/ اگر مدیران ما تدبیر می‌کردند و امثال ساسی را بازی می‌دادند، وضع اینچنین نمی‌شد!!/امثال ساسی مقصر نیستند!/ مقصر، بسیاری از موسسات و نهادهای فرهنگی هستند که بودجه‌های کلان برای تولید فرهنگی دریافت می‌کنند، ولی تاکنون هیچ قدم موثری برنداشته‌اند

سینماروزان/مهدی موسوی‌تبار: جانمایی یک پورن‌استار در کلیپ تازه ساسی مانکن با نام “تهران توکیو”، با واکنش متفاوت رضا مهدوی از مدیران اسبق موسیقی مواجه شد.

رضا مهدوی که سابقه مدیریت دفتر موسیقی حوزه هنری را دارد با اشاره به برخوردهای حذفی با چنین موضوعاتی به روزنامه فرهیختگان گفت: در عرصه فرهنگ و هنر بدترین شیوه، حذف موضوع است؛ اینکه یک وزیر، یک معلم، یک مدیر یا غیره بخاطر پخش قطعه ساسی تغییر کند، قضیه عوض نمی‌شود. امثال ساسی مقصر نیستند. مقصر بسیاری از موسسات و نهادهای فرهنگی هستند که بودجه‌های کلان برای تولید فرهنگی دریافت می‌کنند، ولی تاکنون هیچ قدم موثری برنداشته‌اند و اگر قدمی برداشتند، ناکارآمد بوده است.

مهدوی ادامه داد: ما هیچ‌گاه آسیب‌شناسی نمی‌کنیم ببینیم چه نهادهایی را باید حذف کنیم که تاریخ مصرف آنها تمام شده و بودجه‌ها را باید به کجا بیشتر بدهیم و کجا را کمتر کنیم و چه جشنواره‌هایی را نیاز داریم و چه جشنواره‌هایی را نداریم. در مدارس چه موسیقی‌هایی را به بچه‌ها بدهیم که «جنتلمن» وارد نشود. حالا هم که این را منتشر کرده… به مرور هم این جلو می‌رود. تتلو هم همین راه را رفت. ما نتوانستیم تتلو را در ایران مدیریت کنیم. درنتیجه به خارج از کشور رفته و ما را مدیریت می‌کند.

رضا مهدوی تاکید کرد: دنیای امروز دنیای پول است و می‌گوید تا زمانی که زیبایی و جوانی و توانایی دارید پول به‌دست ‌آورید تا در دوران پیری بهترین زندگی را داشته باشید. اگر دنیا را انتخاب کرده باشید، از این منظر این حرف‌ها معنی پیدا نمی‌کند. باید ببینیم آدم‌ها چه چیزی را انتخاب کرده‌اند. اما بدترین نوع کار این است که همدیگر را قضاوت کنیم بدون اینکه اشکالات خود را بدانیم و فکر کنیم فقط اشکال از دیگران است.

مهدوی خاطرنشان ساخت: اشکال از ماست که اینها{امثال ساسی} این‌گونه شدند و روی لجاجت حرکت‌هایی ناشایست را انجام می‌دهند. ما باعث شدیم اینها بی‌تربیت و بی‌اخلاق شوند. اگر مدیران ما تدبیر می‌کردند و اینها{امثال ساسی} را بازی می‌دادند، وضع اینچنین نمی‌شد، درحالی‌که ما هنوز برای مجوز دادن مساله داریم. هنوز نمی‌دانیم باید مجوز بدهیم یا خیر. 

این مدیر اسبق موسیقی تاکید کرد: این خواننده‌ها که برای خودشان دنبال شهرت هستند، اگر در ایران بودند، در سایت‌های رسمی خیلی بیننده داشتند. دو هزار بیننده بود، تازه نصف‌کاره آهنگ را گوش می‌کردند، ولی آن‌ور رادیوها و پلتفرم‌هایی که وجود دارد، میلیون‌ها بیننده و شنونده دارد. نه اینکه همه بد باشند، خوب و بد قاطی است. زرنگ هستند. در 10 نمونه خوب دو نمونه فاسد می‌اندازند، سه مورد معمولی می‌اندازند و پنج مورد خوب از آب درمی‌آید. هدف اصلی این است که آن بی‌اخلاقی دیده شود که اتفاقا در کنار آن خوب‌ها این دیده می‌شود. شما هم متوجه نیستید چطور در ذهن و بدن و روح کودکان نفوذ می‌کند. همه را کنار هم قرار می‌دهند و طبیعی است کودکان ما سراغ این می‌روند و در حافظه خود نگه می‌دارند. پلی‌لیست خیلی از آدم‌های محترم را نگاه کنید، خجالت می‌کشید، از مردم عادی دیگر انتظاری نیست. فرد به آن‌سوی مرزها رفته، به او حقوق می‌دهند و از او حمایت می‌کنند که با گردن‌کلفت‌ها، در قمارخانه‌‌ها و شرط‌بندی‌ها و غیره کار کند. او ماموریت خود را انجام می‌دهد، درحالی‌که ما نتوانستیم ماموریت برای چهره‌های شاخص خود در همه عرصه‌ها تعریف کنیم.