1

واکنش معاون نظارت به گزارش سینماروزان⇐ پروانه اصلی “برزنگی” یک سال پیش صادر شده بود و پروانه جدید به‌خاطر تغییر نویسنده صادر شده!/پرسش: آیا امکان تولید متن جدید با مجوز متن قبلی وجود دارد؟؟

سینماروزان: چندی قبل از صدور پروانه ساخت فیلمی به نام “برزنگی” در انتهای شهریور و حضور فیلم در جشنواره کودک در ابتدای مهر، ابراز شگفتی کردیم.(اینجا را بخوانید)

معاون نظارت سازمان سینمایی در واکنش به آن ابراز شگفتی از صدور پروانه جدید برای “برزنگی” به‌خاطر تغییر نویسنده گفت و اینکه پروانه اولیه فیلم یک سال قبل صادر شده بود!!

معاون نظارت گفت: مجوز “برزنگی” در تاریخ  ۱۶ شهریور ۹۹  صادر شده است و درتاریخ  ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ به درخواست تهیه کننده، نام نویسندگان اصلاح و پروانه، تمدید شده است.

فارغ از آن که چرا همین توضیحات در سامانه اطلاع‌رسانی مجوزهای سازمان سینمایی نیامده، این پرسش هم پیش‌روست که چرا بعد از تولید کامل فیلم تازه به فکر ذکر نام نویسنده جدید افتاده‌اند؟؟
مگر عرف این نیست که هر فیلم بعد از تکمیل فیلمنامه، جلوی دوربین برود؟
حالا بر فرض اینکه فیلمنامه حین تولید کامل شده باز هم باید این قدر دیر برای تغییر قانونی نام نویسنده، اقدام می‌شد؟؟ از آن گذشته وقتی نویسنده تغییر می‌کند، قاعدتا متن هم باید تغییر کند. آیا امکان تولید متن جدید با مجوز متن قبلی وجود دارد؟؟

مجوز اولیه برزنگی کاویانی به خاطر تغییر نویسنده، مجوز جدید گرفته
مجوز اولیه برزنگی که به خاطر تغییر نویسنده، مجوز جدید گرفته