1

واکنش محافظه‌کارانه مجری “نقد۴” به افشاگری یک کارگردان

سینماژورنال/مهدی فلاح‌صابر: تازه ترین برنامه سینمایی “نقد4” اختصاص داشت به نقد و بررسی “حکایت عاشقی”.

به گزارش سینماژورنال در این برنامه احمد رمضان زاده کارگردان “حکایت عاشقی” و جبار آذین منتقد سینما حضور داشتند و به بحث درباره این فیلم پرداختند.

نکته اما درباره نحوه اجرای علیرضا شجاع نوری در این برنامه بود.

شجاع نوری که بایستی فضایی را فراهم بیاورد برای آن که مهمانانش بتوانند راحت حرفهایشان را بزنند دو مرتبه و زمانی که رمضان زاده درباره بی عدالتی شکل گرفته در جریان اکران فیلمش حرف می زد سخنان وی را قطع کرد.

تا صحبت به شورا رسید…

مرتبه اول زمانی بود که رمضان زاده در خصوص اکران “حکایت عاشقی” چنین گفت: از اکران فیلم راضی نیستم به دلیل اینکه فیلم در گروه آزاد اکران شده و سانسها به صورت چرخشی است و سالنهای محدود به ما داده شده. ضمن اینکه شورای صنفی در همین آذرماه…

در اینجا شجاع نوری مجری برنامه با طرح سوال در بین گفته های رمضان زاده صحبتهای او را قطع کرد اما رمضان زاده بی توجه به قطع سخنان ادامه داد: شورای صنفی وعده داد که در طول یک ماه بیش از یک فیلم در گروه آزاد اکران نکند ولی بعد از گذشت 15 روز از اکران فیلم ما، تعدادی از سالنهای ما را کم کردند و فیلمی دیگر در گروه آزاد اکران کردند. شورای صنفی حتی به صحبتها و وعده ای خودش هم احترام نگذاشت. این اتفاق در حالی روی داد که تازه فروش فیلم با اینکه تبلیغات و تیزر نداشتیم خوب شده بود …

برای بار دوم سخنان کارگردان قطع شد…

در اینجا مجری برنامه برای مرتبه دوم سخنان رمضان زاده را متوقف کرد با ذکر اینکه در برنامه های آینده از حجت الله ایوبی دعوت کرده و این موضوع را نیز جزو سوالات مطروحه از ایشان قرار خواهد داد!!!

این محافظه کاری مخاطب را می پراند

مشخص نیست قطع سخنان این کارگردان برآمده از نظر شخصی شجاع نوری بوده یا از اتاق فرمان به او دستور قطع داده اند اما نکته اینجاست که این آقای بازیگر-تهیه کننده- دبیر جشنواره کودک-و حالا مجری باید بداند چنین سانسورهای فاقد منطقی فقط و فقط از مخاطبان برنامه اش کم خواهد کرد.

برنامه تلویزیونی و آن هم در حوزه سینما نیاز دارد به پویایی لحظه به لحظه و خلق این پویایی در گروی پرهیز از سانسورهای نادرست و محافظه کارانه است.