1

واکنش عجیب معاون سیما به نامه ۳۰ بازیگر زن⇐ شاید در سینما فساد باشد ولی در تلویزیون چیزی به عنوان فساد اخلاقی نداریم

سینماژورنال: ظرف چند روز گذشته نامه ای منسوب به 30 بازیگر زن که فقط یک نفر از آن میان هویتش آشکار بود خطاب به معاون سیما منتشر شد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال در این نامه ادعایی مبنی بر  “پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه‌های تلویزیونی” طرح شده بود و از این سخن گفته شده بود که عده‌ای از بانوان بازیگر بی‌حاشیه موجه و اخلاق‌گرا تنها به دلیل باج ندادن به عده ای سودجو که در پشت صحنه تولیدات تلویزیونی فعالند، از کار بازمانده اند!

حالا در اقدامی جالب به تازگی خبری منتشر شده از جلسه ای میان علی اصغر پورمحمدی معاونت سیما با تعدادی از بازیگران زن که گویا همان امضاءکنندگان نامه هستند.

راه اندازی خانه بازیگران سینما

نکته جالب این جلسه وعده معاون سیما است مبنی بر راه اندازی خانه ای به نام خانه بازیگران سیما که گویا یک تشکل صنفی است برای رسیدگی به امور صنفی هنرمندان سیما.

پورمحمدی در این باره گفته است: برخی از صحبت های خانم ها مسائل صنفی است که براساس دستور دکتر سرافراز برای بررسی مشکلات صنفی این افراد قرار است مرکزی با عنوان خانه هنرمندان در معاونت سیما ایجاد و قراردادها در آن جا منعقد شود. همچنین قرار است حقوق ها در آن مرکز پرداخت، مسائل بیمه ای و مسائل بازنشسته ای، وام و مشکلات مسکن نیز در آن مکان حل و فصل شود.

معاون سیما اما فرازی از نامه این بازیگران که درباره پشت صحنه ناسالم حرف زده  اند را کاملا زیر سوال برده و بیان داشته است: شاید در سینما فسادی باشد که من مطلع نیستم، ولی در تلویزیون چیزی به عنوان فساد اخلاقی نداریم و اگر هم بوده نهادهای مربوطه با آن برخورد کرده اند. پارتی بازی و باند بازی همه جا بوده و هست و ما با آن ها برخورد کردیم و سعی کردیم کمتر شود.

بازیگرانی که سعی می کردند لحن تند نامه را به گردن تلگرام بیندازند

به گزارش سینماژورنال در گزارش تلویزیونی که از دیدار پورمحمدی با این بازیگران روی آنتن رفت برخلاف لحن تند آن نامه که به صراحت بخش عمده پشت صحنه تلویزیون زیر سوال رفته بود، بازیگرانی را دیدیم-مانند آن بازیگر زن “زیر آسمان شهر”- که سعی می کردند لحن تند نامه خود را به بازنشر وسیع آن و سوءاستفاده های تلگرامی نسبت دهند!!

این روند در حالی صورت گرفت که رسانه های مختلف و از جمله شبکه های اجتماعی فقط متن آن نامه را منتشر کرده بودند بی آن که در متن آن دست ببرند و لحن این نامه آن قدر تند بود که نیازی نباشد رسانه‌ها چیزی به آن بیفزایند.