1

واکنش صریح شورای صنفی نمایش به بی عدالتی ایجاد شده در اکران به واسطه “سلام بمبئی”+ثبت قرارداد اکران فیلمی از کارگردان “پایان نامه” و فیلمی با نام “ماحی”

سینماروزان: خروجی جلسه پانزدهم آذر شورای صنفی نمایش علاوه بر ثبت قرارداد اکران دو فیلم “شاباش” و “ماحی” بود شامل تصمیم گیریهایی در واکنش به اتفاقات رخ داده در جریان اکران “سلام بمبئی” هم بود.

به گزارش سینماروزان قرارگیری تعداد بالای سالن به “سلام بمبئی” از همان روزهای ابتدایی اکران با واکنش شورا مواجه شد که صراحتا تاکید کند هر فیلمی که در تهران اکران می‌شود، طبق آیین‌نامه شورای صنفی نمایش ۲۲ سالن نمایشی و پنج سینمای حمایتی را در اختیار خواهد داشت یعنی هر پخش‌کننده یا تهیه‌کننده فیلمی که بخواهد اثرش را در تهران اکران کند، می‌تواند فیلم خود را در مجموع در ۲۷ سالن نمایش دهد.

بر این اساس فیلم «سلام بمبئی» هم که در این روزها بحث‌هایی درباره آن مطرح شده بود از این قاعده مستثنی نیست.
به این ترتیب سینماداری که با توزیع‌کننده فیلمی قرارداد می‌بندد تحت هر شرایطی باید فیلم را طبق ضوابط اکران کند و اگر خارج از قرارداد عمل کند و به فیلمی خاص سانسهای کمتر بدهد تا سانسهای فیلم دیگر افزایش یابد در واقع تخلف کرده است.

در جلسه امروز شورای نمایش قرارداد فیلم «شاباش» ساخته حامد کلاهداری کارگردان “پایان نامه” پس از فیلم «مالاریا» در گروه سینمایی آفریقا ثبت شد و فیلم «ماحی» داود خیام هم پس از فیلم «هلن» در گروه کوروش به نمایش درخواهد آمد.

فیلم «شاباش» تولید سال 91 و به کارگردانی حامد کلاهداری است که داستان زندگی حاج احمد عباچی را با بازی اکبر عبدی روایت می‌کند که پول پیش خانه‌اش را در عروسی خواهرزاده‌اش شاباش می‌دهد و…

در این فیلم علاوه بر عبدی، کامبیز دیرباز، رضا رویگری، سارا خوئینی‌ها، الیزابت امینی، کامران فیوضات و زهره حمید بازی می‌کنند.

همچنین فیلم «ماحی» به کارگردانی داود خیام و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی با بازی هنرمندانی همچون آنا نعمتی، مهران احمدی و همایون ارشادی ساخته شده است.

داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می‌گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است؛ شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می‌شود.