1

واکنش شورایعالی تهیه کنندگان به شک و شبهه های وارد بر انتخابات اخیر خانه سینما⇐انتخابات باید تجدید شود تا تمام صنوف حق رای داشته باشند!

سینماروزان: شک و شبهه های وارده به انتخابات هیات مدیره خانه سینما از حذف بیشتر از ده صنف از انتخابات گرفته تا وارد کردن بدون شناسه کانون کارگردانان به انتخابات به شدت انتقادبرانگیز شده است.
شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران ، با ذکر شبهه های انتخابات خانه سینما از عدم حضور یک سوم اعضا در تعیین سرنوشت خانه، اظهار نگرانی کرده و خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد.
متن اطلاعیه شورایعالی تهیه کنندگان را بخوانید:

اگر اهالی سینما را اعضای یک خانواده بدانیم و اگر این خانواده صاحب یک کاشانه است که نامش را “خانه سینما” گذاشته ایم ، دراین صورت بیرون راندن اعضای این خانواده از خانه خودشان نمی تواند خردمندانه باشد.
هیچ سازه ای بخاطر درو دیوارش ، هویت خانه را پیدا نمی کند مگر با بودن اعضای خانواده در آن! عدم پذیرش یازده صنف از سی و یک صنف حاضر در خانه سینما در مجمع عمومی آن ، نه پشتوانه ای در اساسنامه اش دارد و نه سازگاری با اصل رواداری بین اعضای خانواده!
با چنین منطقی شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران خواهان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و برگزاری مجدد انتخابات هیأت مدیره  با حضور تمام صنوف است تا به این ترتیب خانه سینما همچنان خانه ای باشد برای خانواده  بزرگ سینمای ایران.