1

واکنش سرمایه گذار ۶۰درصدی و شریک برند “شهرزاد” به بیانیه عوامل فصل دوم⇐همچنان اعتقاد دارم تولید فصل دوم حلال نیست/به جای فرافکنی پاسخ مخاطبانی را بدهید که می‌خواهند بدانند بودجه سریال از کجا آمده؟

سینماروزان: میانه مهرماه امسال و با بازداشت محمد امامی تهیه کننده سریال “شهرزاد” و امتداد این بازداشت تا همین حالا مرتب بر حجم پرسشهای مخاطبان پیرامون چرایی این بازداشت افزوده شده است؛ به خصوص که از همان زمان بازداشت اخباری درباره ارتباطات میان این بازداشت با ماجرای فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش سینماروزان مدتی بعد از بازداشت هم گلایه های محمدهادی رضوی سرمایه گذار 60 درصدی “شهرزاد” و شریک برند این سریال در رسانه ها منتشر شد؛ گلایه هایی که رضوی در آن به انتقاد از تولید فصل دوم سریال بدون رضایت وی پرداخته بود و البته از دست اندرکاران پروژه خواسته بود تا آزادی تهیه کننده “شهرزاد” تولید را متوقف کنند.(اینجا و اینجا را بخوانید)

با این حال تولید فصل دوم سریال ادامه یافت و البته به موازات آن پرسشهای مخاطبان که می خواستند درباره چگونگی تأمین بودجه این سریال با وجود بازداشت تهیه کننده اش بدانند بیشتر و بیشتر شد تا روز گذشته که دست اندرکاران سریال بیانیه ای هفت بندی را به ظاهر در پاسخ به پرسشها منتشر کردند ولی اصلی ترین پرسشها که چگونگی تأمین منابع تولید سریال بوده و البته چگونگی تولید بدون رضایت یکی از شرکای برند، بی پاسخ ماند.(اینجا را بخوانید)

محمدهادی رضوی شریک برند سریال در واکنش به بیانیه هفت بندی دست اندرکاران “شهرزاد” یادداشتی را نگاشته و در اختیار سینماروزان قرار داده است؛ یادداشتی که اصلی ترین پرسش مخاطبان درباره سریال، کلیدواژه آن است.

⇓⇓⇓متن کامل یادداشت رضوی را بخوانید:

بیانیه دست اندرکاران “شهرزاد” مرا یاد رفتار فردی  می اندازد که در مشاعره شرکت می کند و در جواب مصراع ” تو نیکی می کن و در دجله انداز” می گوید: “فلانی در بیابان می دهد گاز”!!
ما می گوییم “شهرزاد” را تا تعیین وضعیت تهیه کننده متوقف کنید چون اصل قضیه به دلیل نارضایتی شریک برند که من باشم، حلال نیست آن وقت دوستان بیانیه می دهند که تابع قانون هستند و توجیه می کنند که در جهت استقبال وسیع مخاطبان این کار را می کنند.

دوستان گویا حواس شان نیست که در ماههای اخیر مرتب با مخاطبانی روبرو بوده ایم که خواستار تعیین تکلیف درباره بودجه سریال بوده اند که از کجا آمده و می خواهند بدانند مالکیت کار برای کیست؟ و با چه اجازه و رضایتی کار دارد انجام می شود؟ از احترام به اذهان آزاده و اخلاق محور سخن می گویید اما با فرافکنی پاسخ مهمترین پرسش مخاطبان را نمی دهید!

قانون و شرع می گوید که رضایت شریک برند برای تولید فصل دوم فراهم شود اما آیا فراهم شده؟ نه! اگر واقعا صداقت پیشه هستید بیایید و در نشستی رسانه ای شرکت کنید و تعیین تکلیف کنید درباره اصل سرمایه و بودجه ای که صرف سریال شده! و بگویید چرا بدون رضایت شریک برند در حال تولید فصل دوم هستید؟ این نمی شود که بدون رضایت شریک 50 درصدی یک خانه، در آن زندگی کنیم و بعد بگوییم تابع قانون هستیم.

همچنان اعتقاد دارم که فعل رخ داده حرام است اما دوستان می گویند باید تابع قانون باشیم و پیش داوری نکنیم. حکایت همان حکایت شرکت کننده کُندذهن مشاعره است که برایش مصراعی از سعدی می خوانند و او با مصراعی من درآوردی جواب می دهد و البته اسباب خنده و حیرت را موجب می شود…