1

واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به غیرقانونی خوانده شدن از سوی متصدی هنروتجربه⇐تنها مرجع قانونی تصمیم‌گیری درباره اکران، شورای صنفی نمایش است/دستورالعمل ممانعت از اکران آثار گروه‌دار در هنروتجربه با جدیت اجرایی می‌شود

سینماروزان: اظهارات متصدی گروه دولتی هنروتجربه که از غیرقانونی بودن دستورالعمل شورای صنفی نمایش در ممنوعیت اکران آثار گروه‌دار در هنروتجربه سخن گفته است(اینجا را بخوانید) با واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش مواجه شد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به شمول قانونی تصمیمات شورای صنفی نمایش به سینماروزان گفت: مصوبه ممنوعیت اکران آثار گروه دار در هنروتجربه، در شورای صنفی نمایش بررسی شده و به تصویب رسیده است و بر همین اساس ضمانت قانونی دارد.

وی ادامه داد: دستورالعمل ممانعت از اکران آثار گروه‌دار در هنروتجربه بعد از تصویب در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت و با جدیت در حال پیگیری و اجرایی شدن است و پس از آن هم هیچ فیلم گروه‌داری در این گروه روی پرده نرفته است.

فرجی با انتقاد از غیرقانونی قلمداد شدن شورای نمایش توسط متصدی هنروتجربه گفت: در حال حاضر تنها مرجع قانونی تصمیم گیری درباره اکران، شورای صنفی نمایش است و بس!

فرجی پیرامون دیگر مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر ممانعت از اکران آثار هنروتجربه در سینما فرهنگ بیان داشت: به غیر از آثاری که قبل از این مصوبه قرارداد اکرانشان در سینما فرهنگ منعقد شده بود از این به بعد این سینما هیچ فیلم هنروتجربه تازه ای را ثبت قرارداد نخواهد کرد.