1

واکنش سخنگوی ارشاد به گلایه‌های برادران خسروی⇐سالار عقیلی با دیگران متفاوت است

سینماژورنال: حضور سالار عقیلی در شبکه ماهواره ای “من و تو” هرچند در ابتدا به ممنوعیت حضورش در جشنواره موسیقی فجر منجر شد و البته احتمال داده می‌شد صدای وی از تیتراژ سریال “معمای شاه” هم حذف شود اما هم مشکل وی برای حضور در جشنواره رفع شد و هم “معمای شاه” با صدای وی روی آنتن رفت.

به گزارش سینماژورنال این اتفاق باعث گلایه برخی خوانندگان مانند برادران خسروی شد که از فرق گذاشتن میان هنرمندان در مواقع بحرانی سخن گفتند.(اینجا را بخوانید)

حالا حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در گفتگو با “موسیقی ما” به صراحت از این گفته که سالار عقیلی با دیگران تفاوت دارد!

سالار عقیلی با دیگران متفاوت است

نوش آبادی گفت: سالار عقیلی با دیگران متفاوت است. شرایط و نوع تعامل او با مسئولان و مدیران و دلبستگی‌اش به نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نبوده و نیست و صدای ایشان را می‌توان در بسیاری از سریال‌های تاریخی شنید. او در این میان غفلتی کرد و آن هم به خاطر اینکه ماهیت آن شبکه را نمی‌دانست و بعد از حضورش در آن، متوجه شد که نباید در آن شرکت می‌کرده و بعد از آن هم پیامی داد و از این بابت عذرخوهی کرد.

سالار عقیلی از اروپاییها انتقاد کرد

وی ادامه داد: آقای عقیلی در نامه‌ی خود به این مسأله اشاره کرد که همیشه برای مردم و کشورش خوانده و عاشق ایران است. همچنین تأکید کرد که فردی سیاسی نیست. ضمن آنکه ایشان زمان مصاحبه‌اش با آن شبکه، از اروپایی‌ها انتقاد کرد که امکان ترویج موسیقی ایرانی را فراهم نمی‌کنند و در واقع از فرهنگ و هنر ایرانی هراس دارند. ایشان هیچ مسأله‌ای برخلاف مصالح کشورش بیان نکرد.

آقای عقیلی عذرخواهی کردند
نوش آبادی خاطرنشان ساخت: من در کنفرانس مطبوعاتی نیز به این مسأله اشاره کردم که این حرکات نه قابل دفاع است و نه قابل توجیه؛ اما آقای عقیلی عذرخواهی کردند و از سوی دیگر، بارها پایبندی‌شان به نظام و کشور را نشان داده‌اند و این رفتار با کسی که مدام با شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیو تلویزیون‌های غیرمجاز رابطه دارد، تفاوت می‌کند.