1

واکنش سخنگوی ارشاد به استعفای احمدرضا درویش از شورایعالی سینما⇐این کشور دارای نخبه های زیادی است که می‌توانند جای افراد استعفادهنده را پر کنند

سینماژورنال: استعفای احمدرضا درویش از شورایعالی سینما هرچند شهریور94 صورت گرفت اما خیر این استعفا هفته قبل رسانه ای شد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال دلیل این استعفا که دلخوری درویش از توقیف “رستاخیز” در روز ابتدایی اکران بود سبب ساز آن شد که حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در نشست هفتگی خود پاسخگوی سوالی در این باره باشد.

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هفتگی خود با خبرنگارها، با اشاره به استعفای برخی اعضای شورای عالی سینما از جمله احمدرضا درویش از این شورا گفت: بنده سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم که وظیفه‌ام فقط تبیین و تبلیغ سیاست‌ها و مواضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اصولاً هم قرار نیست درباره تمامی جزئیات و حوادث مربوط به زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگو باشم.

از فرد مستعفی بپرسید چرا استعفا داده
براساس گزارش “سینماپرس” وی در عین حال بدون اشاره به زمان برگزاری جلسه این شورا در دولت یازدهم و نیز علت عدم حضور رئیس‌جمهور در شورای عالی سینما اضافه کرد: از من انتظار نداشته باشید که اطلاعات جزئی را پیرامون حوزه‌ها به شما اطلاع‌رسانی کنم. لذا اگر کسی از شورای عالی سینما استعفا داده باید از فرد مستعفی بپرسید که دلیل ماجرا چه بوده است.

این کشور دارای نخبه های زیادی است که می‌توانند جای افراد استعفادهنده را پر کنند

وی افزود: موضوع استعفا اساساً چیز جدیدی نیست، اما به هر حال این کشور دارای نخبه‌ها و افراد صاحبنظر زیادی است که می‌توانند جای افراد استعفا‌ دهنده را پر کنند، البته ما بطور طبیعی از موضوع استعفا استقبال نمی‌کنیم ولی بعضی از افراد هستند که با بهانه‌های غیرجدی گاهاً از عضویت در شورا انصراف و استعفا می‌دهند و به هر ترتیب نمی‌توان مانع این فضا شد.

نوش آبادی تأکید کرد: من بر این عقیده‌ام آنهایی که دلشان برای سینما می‌تپد باید تحمل و تلاش کنند تا مشکلات حل شود. گرچه من باز هم به این موضوع اشاره می‌کنم که افراد دیگری هستند که از وظیفه و تجربیات آنها می‌توانیم استفاده کنیم. به هر ترتیب شورای عالی سینما آن‌قدر جایگاه ارزشمندی دارد که رئیس‌جمهور به عنوان رئیس این شورا فعالیت می‌کند.