1

واکنش رییس شورایعالی اکران به انتقادات دامنه‌دار از چنبره یک شرکت مافیایی و شرکایش بر اکران⇐نظام سرگروهی اکران به یک رانت انحصاری بدل شده!!/فیلمی که پروانه دارد باید بتواند آزادانه، زمان اکرانش را تعیین کند/فقط رده‌بندی سنی است که باید منجر به محدودیت سالن شود

سینماروزان: چنبره یک شرکت پخش مافیایی و شرکایش بر اکران سبب ساز آن شده که ذبح فیلمها و صاحبان آثار مستقل روزبروز شدیدتر شود. اگر تا دو سال قبل حداقل پنج شرکت مجزا و منفک از هم بودند که در اکران رقابتی نسبی داشتند این روزها شاهد سلطه مافیایی یک شرکت پخش و نمایندگان اقماریش بر بخش عمده سالنها هستیم و مابقی پخش کنندگان حتی اگر زمان مرده اکران هم بهشان برسد باز سالن کافی ندارند که بتوانند رقابتی نصفه و نیمه داشته باشند.

این اتفاقات با انتقادات سینماگران و پخش کنندگان مستقل انجام شده و بالاخره ابراهیم داروغه زاده رییس شورایعالی اکران هم به این ماجرا ورود کرده است.

داروغه زاده با اشاره به آفات نظام سرگروهی نوشت: نظام سرگروهی سینماها برای اکران، بیشتر به یک رانت انحصاری برای سینماهای سرگروه تبدیل شده است. اعضای شورای اکران معتقدند فیلمی که پروانه نمایش دارد باید بتواند آزادانه شرایط و زمان اکران خود را تعیین کند و البته بدیهی است رده‌بندی سنی فیلم محدودیت تعداد سالن را در پی خواهد داشت.