1

واکنش رییس اداره نظارت به موضع منفی وزیر ارشاد نسبت به يك فيلم⇐قرار نیست هر فیلمی که اکران می‌شود براساس سلیقه مدیران باشد

سینماژورنال: اظهارات چندی قبل علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از بی‌اطلاعی خود نسبت به محتوای “50 کیلو آلبالو” گفته بود همچنان محل بحث است.

به گزارش سینماژورنال جنتی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی گفته بود: فیلم “۵۰ کیلو آلبالو ” به هیچ عنوان مناسب نبود و اگر از چگونگی این فیلم اطلاع داشتم اجازه ساخت و اکران به آن نمی‌دادم.

حالا اما حبیب ایل‌بیگی رییس اداره نظارت و ارزشیابی که در همه دوران حضورش در این پست سعی کرده همگام با مسئولان بالادستی حرکت کند در واکنش به گفته‌های جنتی از این گفته که هر فیلمی که اکران میشود نباید براساس سلیقه مدیران باشد.

ایل بیگی در بخشی از تازه‌ترین گفتگوی خود با “مهر” بیان داشته است: اظهارنظر وزیر نسبت به این فیلم نشان می‌دهد که همه فیلم ها مورد پسند و سلیقه مسئولان نیست، اما این را هم باید بدانیم قرار نیست هر فیلمی که اکران می‌شود براساس سلیقه مدیران باشد.

وی ادامه می‌دهد: در واقع به صورت قانونی شورای صدور پروانه نمایش تعیین‌کننده اکران یک فیلم است.

این مسئول سینمایی دولت یازدهم در جایی دیگر از این گفتگو با تشبیه “50 کیلو آلبالو” به چیپس و پفک اظهار می‌دارد: عده‌ای چیپس و پفک را دوست دارند اما لب به آن نمی زنند، در واقع یک عده ای می‌دانند که این نوع از خوراکی ضرر دارد و آن را می‌خورند و یک عده ای لب به آن نمی‌زنند.