1

واکنش دهه شصتی سازمان سینمایی به استعفای دبیر اداره نظارت⇐بنا به مصلحت به بخش دیگری منتقل شده!!!/سینماروزان: پس چرا خودش نامه استعفایش را برای رسانه‌ها ارسال کرده؟ و ابدا درباره تغییر مسئولیت حرفی نزده؟

سینماروزان: دو روز قبل نامه ای از سوی عباس نادری مبنی بر استعفا از دبیری اداره نظارت برای رسانه ها ارسال شد؛ نامه ای که البته تاریخ آن مربوط به بهمن ماه بود و در آن اختلافات با رییس اداره نظارت دلیل اصلی استعفا قلمداد شده بود.(اینجا را بخوانید)

انتشار این استعفانامه در رسانه ها موجب آن شده است که سازمان سینمایی به جای شفاف سازی که نیاز دهه نود است به مانند سه دهه قبل با تغییر صورت مسأله، استعفای وی را تکذیب کرده و آن را یک فضاسازی رسانه ای بداند.

 سازمان سینمایی در واکنش به این استعفا گفته است: عباس نادری تا بهمن ماه سال گذشته (سال ۹۵) در این سمت شاغل بوده و بنابر مصلحت اداری سازمان وی به بخش دیگری منتقل شده است. این جابجایی نیز در همان زمان اتفاق افتاده است. لازم به ذکر است تصویر نامه فاقد امضا، تاریخ و هر گونه پارافی می باشد که نشان دهنده علاقه عده ای برای فضاسازی رسانه ای است.

فارغ از آن که دست اندرکاران تنظیم جوابیه در سازمان سینمایی برای مخاطب روزگار شفاف سازی آن قدر اهمیت قائل نیستند که به جای واژه دهه شصتی «بنا بر مصلحت» واژه تخصصی تر و در عین حال مدبرانه تری را انتخاب کنند اینکه گفته‌اند استعفای ایشان را به فضاسازی رسانه ای ربط دارند، عجیب به نظر می رسد. عجیبتر آنجاست که می گویند این استعفا تاریخ ندارد در حالی که تاریخ 27 بهمن ماه پایین استعفانامه آمده است.

واقعیت آنجاست که اگر رسانه ها به دنبال فضاسازی بودند همان اول بار یعنی در بهمن ماه که تصویر این استعفا برایشان ارسال شده بود آن را منتشر میکردند اما از آنجا که خواسته عباس نادری این نبود انتشار آن ماند تا دو روز قبل که مجددا و این بار به صورت گسترده این نامه برای برخی رسانه ها و حتی سینماگران ارسال شد.

از آن گذشته اگر ماجرای عباس نادری به قول سازمان سینمایی «تغییر» سمت بوده و نه استعفا پس چرا خودشان با انتشار یک نامه شفاف بر تغییر وضعیت تأکید نمی کنند؟

عباس نادری
عباس نادری