1

واکنش دبیر شورای صنفی نمایش به ادعاهای منیژه حکمت⇐نه من و نه هیچ یک از اعضای شورای صنفی نمایش اهل هیچ باند و گروه و زدوبندی نیستیم!!/نزدیک به ۲۰ فیلم مختلف داوطلب اکران نوروز بودند اما فقط ۵ فیلم رای آوردند!/اتفاقا خودم به فیلم منیژه حکمت رای دادم ولی این فیلم فقط دو رای آورد!/هر انتقادی به شورا وارد کنند با جان و دل می‌پذیریم ولی توهین و تهمت و افترا به شورا، زیبنده نیست!+فهرست کامل نزدیک به بیست فیلمی که داوطلب اکران نوروز بودند

سینماروزان/کیوان بهارلویی: ادعاهای منیژه حکمت درباره وجود زدوبند در شورای صنفی نمایش با واکنش دبیر شورای صنفی نمایش مواجه شد.

به گزارش سینماروزان منیژه حکمت اظهار داشت: اگر سينماگر مستقل باشى و رفيقى در شوراى صنفى نداشته باشى، اهل باندبازى نباشى، ارگانى نباشى و…، با حداقل‌ها فيلم شريف بسازى و يک ماه پيش تقاضاى اكران عيد را داشته باشى، حتى اسمت را در «شوراى صنفى» نمى‌آورند و «سينمادارها» بدون ديدن فيلم مى‌گويند: «نفروشه»! شرم‌آور است! تا كِى آقايان «شورای صنفى» و «سينمادارهاى ارگانى» بايد در لجن‌زار مافياى اكران بغلتيد؟ البته ديگر از لجن‌زار گذشته! اسم ديگرى دارد كه بوى متعفن آن كل سينما را برداشته، شرم باد، شرم.

مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در واکنش به ادعاهای منیژه حکمت از حضور فیلم “بندربند”منیژه حکمت در فهرست اولیه اکران نوروزی و عدم کسب آرای لازم برای اکران گفته است.

مرتضی شایسته به سینماروزان گفت: نزدیک به بیست فیلم مختلف و ازجمله فیلم “بندربند” ساخته منیژه حکمت داوطلب اکران نوروزی بودند اما فیلم حکمت فقط دو رای آورد. اتفاقا خودم به عنوان عضوی از شورا به فیلم ایشان رای دادم ولی درنهایت رای کافی نیاورد و از اکران نوروزی بازماند.

شایسته ادامه داد: نزدیک به بیست فیلم مختلف داوطلب اکران نوروز بودند و درنهایت فقط ۵ فیلم انتخاب شدند. نه من و نه هیچ یک از اعضای شورای صنفی نمایش اهل هیچ باند و گروه و زدوبند و رفیق بازی نیستیم. حتی برخی فیلمها را با خواهش و تمنا به اکران دعوت کرده‌ایم تا چراغ اکران خاموش نماند.

مرتضی شایسته با بیان اینکه امیدوار است به بهبود اوضاع اکران، بیان داشت: تمام فیلمسازانی که داوطلب اکران نوروز بودند و رای نیاوردند می‌توانند برای نمایش در فصول بعدی اکران، داوطلب شوند و چه بسا که در ماههای آتی شرایط اکران بهتر هم شود. هر انتقادی به شورا وارد کنند با جان و دل می‌پذیریم ولی توهین و تهمت و افترا و بی‌احترامی به شورا، زیبنده نیست.

دبیر شورای صنفی نمایش فهرست کامل فیلمهای داوطلب اکران نوروز را به شرح زیر اعلام کرد:

باباسبیلو، باغ گل سرخ، بندربند، پدران، تک‌خال، جنایت بی‌دقت، جنس لطیف، حدس بزن تا کجا زنده‌ای، خورشید، خون شد‌، دم سرد، عروس فرشته، قصه عشق پدرم، گل به خودی، لاله، هفته‌ای یک بار آدمو نمیکشه، یقه سفیدها