1

واکنش حبیب اسماعیلی به موافقت با بازگشایی سینماها برای فعالیت قبل از ۶عصر⇐سینماها حتی قبل از کرونا هم بیشترین مخاطب‌شان برای سانس‌های ۷ تا ۱۲ شب بود!/حالا چه منتی است که می‌خواهند سینماها را برای سانس‌های بی‌مخاطب قبل عصر باز کنند؟؟/قرار دادن سالن‌های سینما در فهرست مشاغل صبحگاهی اشتباه محض است!/آیا قرار است سینماها در سانسهای ‌بی‌مخاطب باز شود تا سینماداران مجبور شوند حقوق پرسنل و پول بیمه و پول برق و آب و گاز بدهند؟!/نزدیک ۹ماه است سینماها روی هوا هستند و هیچ کمک جدی به سینماداران صورت نگرفته!/اگر واقعا به فکر سینما هستند بهتر است اجازه فعالیت عصرگاهی سینماها را بدهند تا سینماها بتوانند از ۵ عصر به بعد به فعالیت بپردازند

سینماروزان/محمدرضا ماهینی: موافقت با بازگشایی سینماها برای فعالیت تا قبل از ۶عصر، دستورالعمل تازه‌ایست که بناست از ۲۰ آبان اجرایی شود ولی با توجه به فقدان مشتری برای سینماها در سانسهای ابتدای روز، بعید است سینماداران بدان روی خوش نشان دهند.

حبیب اسماعیلی در واکنش به این دستورالعمل به سینماروزان گفت: اگر می‌خواهند کرونا را ریشه‌کن کنند بهتر است همه جا را ببندند و اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا سینماداران هم با تعطیلی سینماها مشکلی نخواهند داشت نه اینکه به‌بهانه کرونا فقط سینماها را می‌بندند و محدود می‌کنند و بقیه جاها باز است!

اسماعیلی ادامه داد: حتی قبل از کرونا هم آمار سینماداران نشان می‌داد بخاطر شرایط کاری مردم، سینماها تازه از ۴ و ۵ عصر روی دور می‌افتادند و مشتری داشتند و بعد از کرونا هم عمده مشتری سینماها برای سانسهای ۷ تا ۱۲ شب بوده است پس اینکه حالا گفته‌اند سینماها باید ۶عصر به بعد بسته شوند، مشکلی را حل نمی‌کند.

این تهیه‌کننده باسابقه ادامه داد: سینماها را از اول هم بیخود و بی‌جهت بستند چون سالنهای سینما نسبت به دیگر اماکن خیلی امن‌تر است. راحت بگویم که میزان مخاطبان بعضی سانسهای به اندازه مسافران یک تاکسی هم نیست و اینکه زودتر از همه جا به بهانه کرونا، سینماها را بستند واقعا بی‌دلیل بود.

مدیر موسسه رسانه‌فیلمسازان افزود: حالا چه منتی است که سینماها را برای سانس‌های بی‌مخاطب قبل عصر باز کنند؟؟ آیا قرار است سینماها در سانسهای ‌بی‌مخاطب باز شود تا سینماداران مجبور شوند حقوق پرسنل و پول بیمه و پول برق و آب و گاز بدهند؟

حبیب اسماعیلی تاکید کرد: چرا سینما همیشه زیر تیغ است و مدام برای سینما محدودیت، ایجاد می‌کنند؟ وقتی کرونا میاید قبل از همه جا سالنهای سینما را می‌بندند، وقتی کرونا حاد می‌شود اصرار می‌کنند بر تعطیلی پروژه‌های سینمایی و بعد از تعطیلی هم هیچ کمکی به اهالی سینما نمی‌کنند ولی تولید سریالها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ادامه داشته. اینها نشان می‌دهد که انگار میخواهند سینما را کلا بایکوت کنند و رویشان نمی‌شود مستقیم بگویند.

این پخش‌کننده باسابقه با اشاره به وضعیت تراژیک پرسنل سینماها گفت: متاسفانه هیچ حمایتی از سینماداران نمی‌کنند. نزدیک ۹ماه است سینماها روی هوا هستند و هیچ کمک جدی به سینماداران صورت نگرفته. ادامه این وضعیت، سینماداران را به جایی می‌رساند که کلا قید سینماداری را زده و پرسنل را هم بازخرید کنند.

مدیر رسانه‌فیلمسازان با ذکر پیشنهادی درباره ساعات فعالیت سینما اظهار داشت: قرار دادن سالن‌های سینما در فهرست مشاغل صبحگاهی اشتباه محض است. همان طور که تاکید کرده‌اند یک سری مراکز فقط تا ۶ عصر فعال باشند حالا بهتر است سینماها را عصرگاهی کنند یعنی سینماداران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعات ۴ و ۵ عصر به بعد به فعالیت بپردازند تا لااقل بخشی از هزینه کمرشکن نگهداری سینما بازگردد.