1

واکنش حبیب اسماعیلی به درجه بندی تمام فیلمهای دوره تازه اکران⇐آیا این شیوه باعث طرد جوانان و خانواده ها و بی اعتمادی به سینمای ایران نمیشود؟/با آن همه کنترل در زمان تصویب فیلمنامه، باز این همه سختگیری هنگام اکران چه معنایی دارد؟؟/امیدواریم با ورود سینماگران حرفه ای به شورای درجه بندی، شیوه درجه بندی تغییر یابد

سینماروزان: اینکه تمامی فیلمهای سرگروه داری که در دو هفته اخیر روی پرده رفته اند مشمول درجه بندی شده اند و حتی یکی از آنها هم درجه زیر 12 نگرفته اقدامیست که تعجب بسیاری از سینماگران را موجب شده.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان درواکنش به اتفاق اخیر اظهار داشت: با احترام به سازمان سینمایی و شورای محترم بازبینی فیلم که با درجه بندی سنی به دنبال مراقبت از سلامت جوانان و ‌کودکان است، درجه بندی تمام فیلمهای تازه اکران این سوال را پیش رو میگذارد که آیا تمامی فیلمها باید محدودیت ‌شرایط سنی داشته باشند؟؟ با این حساب برای کودکان وجوانان زیر ۱۲ و۱۵ سال چه کرده ایم که نمیتوانند هیچ کدام از فیلمهای دوره تازه اکران را ببینند؟؟

این تهیه کننده باتجربه ادامه داد: با آن همه کنترل در زمان تصویب فیلمنامه ‌و صدور پروانه ساخت و بعدتر زمان صدور پروانه نمایش- که آن هم میتواند در حد یک تذکر باشد- باز این همه سختگیری هنگام اکران چه معنایی دارد؟؟ آیا این شیوه باعث طرد جوانان وخانواده هاو بی اعتمادی به سینمای ایران نمیشود؟

حبیب اسماعیلی افزود: آیا در دیگر کشورها به استثای صحنه های خشونت بار یا ‌تصاویر جنسی و بی بندوباری( که در سینمای ما وجود ندارد) دیگر فیلمها هم شامل محدودیت سنی می‌شوند؟؟

این پخش کننده مستقل خاطرنشان ساخت: با ورود و حضور ۵ سینماگر حرفه ای ‌سرشناس به جمع ۳۰ نفره شورای درجه بندی، امیدواریم برای جلوگیری از ریزش مخاطب ‌و اعمال صحیح شرایط سنی، شیوه بررسی شرایط سنی تغییر یابد و ‌بتوانیم مخاطبان بیشماری را جذب سینمای ایران نماییم.

درجه بندی تمام فیلمهای دوره اخیر اکران