1

واکنش جواد هاشمی به هجمه‌ها علیه موزیکال-کودکانه “شهر گربه‌ها”⇐بابت این همه بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم خسته شدم!/من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم بسیار غم‌انگیز است!/رقص تعدادی کاراکتر کودکانه در فیلم من ایراد دارد ولی رقص و بشکن و بالابنداز بزرگسالان در فیلمها و سریالهای دیگران، مجاز است!/اگر پلان‌های رقص سریال “پایتخت” را کنار هم بگذارند و یک تیزر بسازند آیا کسی اعتراض میکند؟

سینماروزان/پرستو فرهادی: کمتر از یک هفته پس از اکران موزیکال-کودکانه “شهر گربه‌ها”، این فیلم هدف هجمه‌هایی قرار گرفته که نماهای رقص کاراکترهای گربه‌سان در آن را نقد کرده‌اند و حتی یکی از نمایندگان مجلس هم خواستار توقیف فیلم شده.

جواد هاشمی کارگردان فیلم نسبت به اتفاق‌های پیش آمده گله‌مند است به خبرگزاری ایسنا گفت: متاسفانه با حذف برخی پلان‌ها تمام دی‌سی‌پی‌ها باید تغییر کند، فیلم باید دوباره صداگذاری و نیز بار دیگر اصلاح رنگ شود. این کار گرفتاری خیلی زیادی پیش روی من خواهد آورد که جدا از هزینه‌های تحمیلی، امیدوارم تا پایان هفته به انجام برسد.

این بازیگر و کارگردان که چند ماه قبل بخاطر بازی در یک سکانس استخر ارشاد در سریال خانگی “زخم کاری” حاشیه‌ساز شد و از همان زمان بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفت، تاکید دارد: نسبت به من و آثارم حساسیت ایجاد شده است و کاملا مشخص است که اگر من سازنده یکی دو فیلم دیگری که الان در حال اکران است بودم، حتما جماعت حزب‌اللهی اجازه اکران آن را نمی‌دادند. برای من سوال است که اگر پلان‌های رقص سریال «پایتخت» را کنار هم بگذارند و یک تیزر بسازند آیا کسی اعتراض می‌کند و کمپین به راه می‌افتد؟ خیر، این شرایط برای “من” درست شده وگرنه چنین چیزی اپیدمی شده و در جامعه و خانه‌ها رخ می‌دهد، در سریال‌ها هم دیده می‌شود. انگاری رقص تعدادی کاراکتر کودکانه در فیلم من ایراد دارد ولی رقص و بشکن و بالابنداز بزرگسالان در فیلمها و سریالهای دیگران، مجاز است حتی برای گفتن مفاهیم درستی که هدف جمهوری اسلامی است بالاخره گاهی هم رقص و هم حتی بی‌حجابی در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. آیا به همه آن‌ها اعتراض می‌شود؟

او ادامه داد: با این حال تصمیم‌ام برای حذف برخی پلان‌ها نه بخاطر شیطنت‌های بعضی خبرگزاری‌ها بلکه به این خاطر است که متاسفانه برخی افرادی که اصلاً فیلم را ندیده‌اند با قضاوت جلو می‌روند و من این کار را می‌کنم تا یاد بگیریم به همدیگر احترام بگذاریم. امیدوارم آن‌ها نیز به من احترام بگذارند، فیلم را ببینند و متوجه شوند که قضاوت‌شان درست نبوده است.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا برای هزینه‌ این اصلاح تحمیلی سازمان سینمایی پشتیبانی مالی خواهد کرد یا خیر؟ گفت:‌ حتی اگر کمک کنند شاید خیلی فرقی نکند، چون واقعیت این است که من دیگر بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم  خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا شاید باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!