1

تهیه‌کننده “قاتل اهلی” خطاب به کیمیایی⇐امیدوارم بین فیلم خوب و زیاده‌خواهی فرزندتان، یکی را انتخاب کنید

سینماروزان: ماجرای اختلافات میان مسعود کیمیایی و منصور لشکری قوچانی تهیه کننده “قاتل اهلی” بیشتر از یک ماه بود به صورت شایعه فراگیر شده بود اما گفتگوی اخیر کیمیایی و افشای صریح این اختلاف بود که باعث شد همه شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرد.

به گزارش سینماروزان کیمیایی در گفتگوی خود بدون اینکه به نقش فرزندش پولاد در این اختلافات اشاره کند فقط از این گفته بود که “قاتل اهلی” زخمی است.(اینجا را بخوانید) اما ماجرا بر سر افزودن بر نقش پولاد در “قاتل اهلی” است که تا اینجا تهیه کننده زیر بار نرفته است.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده “قاتل اهلی” در متنی اجتماعی که به ظاهر به بهانه سخنان جمشید مشایخی در مراسم تشییع جعفر والی که بیان داشته بود: «آن موقع هم نوکر سیستم بودیم حالا هم نوکر سیستم هستیم.» نگاشته شده است در کنار انتقاد از وضعیت زندگی هنرمندان پیشکسوت، مروری هم داشته بر کارنامه هنری کیمیایی و در انتها هم حرف اصلی را خطاب به کیمیایی زده و از او خواسته که بین فیلم خوب و فرزندش یکی را انتخاب کند.

متن کامل یادداشت منصور لشکری قوچانی را بخوانید:

باغ بدون باغبان، پر از علف هرز و ميوه هاى گنديده ميشود و هنر بدون هنربان نيز به پوچى و آلت دست شدن هنر بدست فرصت طلبان ميشود. متاسفانه هنرمند تبديل به زينت المجالس مديران دولتى و قاتلان اهلى شده است. اولين روزى كه با استاد كيميايى صحبت ميكردم، از وعده هاى دروغين مديران دولتى خسته شده بود و ٤ سال فقط وعده شنيده بود و قطعا كه با افشاگريهاى مردم و پيگيرى خوب قوه قضاييه ، جلوى بريز و بپاشها و بخشش هاى بيت المال مديران دولتى و قاتلان اهلى اقتصاد گرفته ميشود.

استاد كيميايى ، پنجاه سال براى سينماى اجتماعى زحمت كشيده است و سه فيلم كيميايى، در روند تاريخ ايران تاثيرگذاربوده است؛ با ديدن فيلم “سفر سنگ” در كودكى به انقلاب پيوستم. الله اكبر سعيد راد در فيلم “سفر سنگ” ، شعار “صحيح است ” را به تكبير در انقلاب  تبديل كرد … قيصر … گوزنها … دندان مار … باور كنيد با نويسندگى و كارگردانى يكى از اين فيلمها در كشورهاى پيشرفته ، هنرمند تا آخر عمر از نظر مالى تامين ميشود…

امروزه عشق استاد كيميايى فقط تدريس شده است  و استاد مشايخى ، تلخ ترين و حقيقت زندگى امروز هنرمندان پيشكسوت را بيان كرده است. بعنوان يك هنربان ، تلاش ميكنم تا بتوانم قدمى  براى هنرمندان ، هر چند ميدانم  كوچك است، بردارم… اميدوارم با تدبير و وساطت انسانهاى بزرگ سينما،  هنردوستان و هنربانان، “قاتل اهلى” را در جشنواره و با حضور استاد كيميايى مشاهده كنيم؛ لذت ديدن “قاتل اهلى” بدون حضور استاد بسيار كم ميشود.

احسن به استاد مشايخى! احسن! و  تلاش ميكنم تا راهكارى براى جذب درآمد در خانه سينما بوجود آورم تا هنرمند نياز به كمك مالى  غيرهنربانان  را  نداشته باشد و با همت شما عزيزان و مردم ايران ، منابع مالى هنرمندان تامين شود  و تا  روزى كه گردش مالى در اقتصاد سينما سالم شود ، هنربانان  نياز به كمك و حمايت مردم دارند و نه …

 اميدوارم روزي رانت خواران، يقه سفيدها و آقازاده‌ها نتوانند از حفره هاى اقتصادى كشور،سوءاستفاده هاى ميلياردى ببرند را ببينم و بعد بميرم  و اميدوارم استاد كيميايى بين فيلم خوب و زياده خواهى فرزندشان، فيلم خوب را انتخاب كنند؛ انشالله.