1

واکنش تهیه‌کننده «رستاخیز» به تعیین خسارت ۱۵ میلیاردی به‌سبب توقیف فیلم⇐هیأت حکمیت تشکیل شده اما خسارتی پرداخت نشده!

سینماروزان: سه روز قبل خبری رسید مبنی بر آن که شکایت دست اندرکاران «رستاخیز» از سازمان سینمایی بخاطر توقیف این فیلم مجوزدار که به رأی دیوان عدالت اداری به سود آنان ختم شد موجب تشکیل هیأت حکمیتی در سازمان سینمایی و تعیین پرداخت خسارت 15 میلیاردی به صاحبان فیلم شده است.(اینجا را بخوانید)

تقی علیقلی زاده تهیه کننده «رستاخیز» در واکنش به این خبر با تأیید ماجرای تشکیل حکمیت گفت: شکایت ما به دیوان عدالت اداری که منجر به محکومیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، به دوران آقایان جنتی و ایوبی بازمیگردد. در همان زمان سازمان سینمایی درخواست تجدیدنظر داد که این دادگاه احتمالاً در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت محکومیت قطعی سازمان سینمایی در شعبه تجدیدنظرِ دیوان عدالت اداری، زمینه شکایت حقوقی متکی بر رأی دیوان برای تعیین خسارت فراهم می‌شود؛ بنابراین، گزارش‌های منتشره مبنی بر تعیین رقم خسارت از سوی مراجع قضایی و پرداخت یک و نیم میلیارد تومان به عنوان بخشی از خسارت به صاحبان فیلم «رستاخیز» واقعیت ندارد.

علیقلی زاده درباره تغییر و تحولات سازمان سینمایی و نقش آن در حل مسأله اکران «رستاخیز» افزود: پس از این تغییرات، یک هیات حکمیت با حضور چهره های فرهنگی تشکیل شد تا درباره این فیلم رایزنی‌هایی صورت پذیرد و در نهایت درباره اکران «رستاخیز» و همچنین سایر جزئیات تصمیم گیری نماید.