1

واکنش به گزارش یک ماه قبل سینماروزان⇐استفاده از تهیه‌کننده صوری برای ورود یک سریال ارگانی به فجر چهلم؟

سینماروزان: حدود یک ماه قبل بود که با ارائه گزارشی در سینماروزان درباره چگونگی ورود سریالی ارگانی به نام “عاشورا/موقعیت مهدی” به جشنواره فجر طرح پرسش کردیم.(اینجا را بخوانید)

پرسش سینماروزان هیچ واکنشی از سوی دبیر جشنواره فجر چهلم به دنبال نداشت و درنهایت نام این سریال در فهرست فیلم‌های مسابقه فجر آمد. عجبا که در لیست جشنواره، نام تهیه‌کننده سریال از ابوالفضل صفری به حبیب والی‌نژاد تغییر یافته بود!؟

به تازگی تهیه‌کننده این سریالِ محصول سیمافیلم تلویحا استفاده از تهیه‌کننده صوری برای ورود به فجر چهلم را تایید کرده.

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده اصلی “عاشورا” به خبرگزاری ایسنا گفت: سرمایه‌گذار این پروژه، تلویزیون و مرکز سیما فیلم است؛ برای ارائه به جشنواره وقتی سازمان، من و کارگردان را معرفی کرد مجموعه وزارت ارشاد و معاونت ارزشیابی اعلام کردند که تهیه‌کننده‌ی پروژه فاقد سوابق سینمایی است و چون تاکنون فیلمی تهیه نکرده امکان صدور پروانه نمایش وجود ندارد.

صفری ادامه داد: بعد از عدم پذیرش تهیه‌کنندگی بنده از سمت معاونت نظارت، تلویزیون برای اینکه فرصت ثبت‌نام در جشنواره از دست نرود، حبیب والی‌نژاد را به عنوان تهیه‌کننده‌ نسخه سینمایی معرفی کرد.

صفری درباره اینکه در نهایت فیلم در جشنواره فیلم فجر به تهیه‌کنندگی چه کسی اکران می‌شود؟ گفت: دو اتفاق خواهد افتاد؛ یا در این فاصله مجوز تهیه‌کنندگی بنده صادر می‌شود و به ارشاد معرفی می‌کنیم یا اینکه مثل خیلی از فیلم‌های دیگر نام دو تهیه‌کننده در تیتراژ می آید!