1

هومن سیدی کارگردان #جنگ_جهانی_سوم مطرح کرد: سینما در ایران بسیار زنده است!/رویکردی که در آن نوعی جنگ میان کارگردانان و دولت وجود دارد، بی‌معنی و غیرضروری است!/در دولت های قبل ممنوع کار بودم!/در دولت فعلی توانستم با حمایت بخش خصوصی فیلم بسازم!/سعی می‌کنیم تحت تأثیر اتفاقاتی قرار بگیریم که ما را احاطه کرده‌اند/همچنان اُمید است که مردم را زنده نگه می‌دارد!

سینماروزان: به نظر من سینما در ایران بسیار زنده است، مثل همه جای دنیا. ما سعی می‌کنیم تحت تأثیر اتفاقاتی قرار بگیریم که ما را احاطه کرده‌اند و فیلم هایمان واکنشی به آن رویدادها باشد.

هومن سیدی کارگردان #جنگ_جهانی_سوم با بیان مطلب فوق به هالیوود ریپورتر گفت: در دولت‌های قبلی ممنوع کار بودم. اما به نظر من رویکردی که در آن نوعی جنگ [میان کارگردانان و] دولت وجود دارد، بی‌معنی و غیرضروری است. سینما قدرتمند است و نشان داده است که توانایی توسعه و رشد دارد. من در گذشته چنین چیزهایی را دیده‌ام، فیلمسازان را ممنوع کرده و امثال آن. فکر می‌کنم بالاخره خودش درست می‌شود. اما واقعاً می‌توانم از جانب خودم صحبت کنم.

سیدی تاکید کرد: این [ممنوعیت] ممکن است برای من اتفاق بیفتد و من خودم را در میان کسانی بیابم که برای پرداخت صورت حساب‌ها و گذران زندگی تلاش میکنند. ما خوش شانس بودیم که در دولت فعلی توانستیم این فیلم را بدون هیچ گونه حمایت دولتی بسازیم. تامین مالی از سوی سرمایه گذاران خصوصی و یک پلتفرم پخش خصوصی[نماوا] در ایران تامین شد.
سیدی با اشاره به مضمون فیلم جنگ جهانی سوم ادامه داد: واقعاً سعی کردم این فیلم از جایی در اعماق وجودم و از قلبم باشد، اما طبیعتاً وقتی از کشوری مانند ایران می‌آیی، همیشه سعی می‌کنی در کنار مردم باشی. بسیاری از فیلمسازان در ایران در کنار مردم هستند و من نیز مستثنی نیستم سعی می‌کنم از اتفاقاتی که در اطرافمان رخ داده است، الهام بگیرم، مانند شرایط اقتصادی، روشی که پدر و مادرم با مشکلات گذران زندگی کنار می‌آیند. این الهام، راه را برای روایت داستانی که می‌خواهم بسازم، هدایت می‌کند.
وی افزود: معتقدم که امید چیزی است که شما را زنده نگه می دارد. اما آنچه امید را از بین می برد شرایط است. شرایط او این امید را از بین می برد. اما همچنان امید است که مردم را زنده نگه می دارد. این چیزی است که من عمیقاً در قلبم به آن اعتقاد دارم.

هومن سیدی و جنگ جهانی سوم
هومن سیدی و جنگ جهانی سوم