1

همچنان دستها به سوی دولت دراز است⇐سپاسگزاری اغراق‌آمیز انجمن سینماداران از وزیر و سپس طلب بودجه از ایشان!

سینماژورنال: در شرایطی که در روزهای اخیر وزیر ارشاد به صراحت مخالفت خود را با برخی فیلمهای روی پرده و به خصوص “50 کیلو آلبالو” اعلام رکده است و این اظهارنظر باعث بروز برخی اختلاف نظرات میان وی با مدیران رده پایین تر و از جمله رییس اداره نظارت شده است حالا در اقدامی تأمل برانگیر رییس انجمن سینماداران نامه ای را به وزیر ارشاد نوشته است.

به گزارش سینماژورنال بخشهایی از نامه رییس انجمن سینماداران که از سوی سازمان سینمایی منتشر شده، دو پاراگراف بیشتر ندارد؛

در پاراگراف اول تمام و کمال از تلاشهای شبانه روزی وزیر و رییس سازمان سینمایی برای غنای فرهنگی سخن گفته شده و با کلامی اغراق‌زده،  “باران استقبال مخاطب”(!) و “گلباران سینماها”(!)  ثمره مدیریت ایشان دانسته شده است.

اما وجه جالب این نامه، پارگراف دوم آن است که بعد از آن همه تعریف و تحسین به ناگاه انگار درخواست اصلی این انجمن که درخواست بودجه است طرح شده است!

گویا لب کلام انجمن سینماداران هم همین تقاضای بودجه و دست دراز کردن به دولت بوده و سخن گفتن از سپاسگزاری، پیش‌شرط طرح این تقاضا بوده است.

جالب است که بدنه سینمای ایران به هنگام درگیری در ممیزی و گرفتاریهای سانسور، مرتب مقامات سینمایی دولتی را مورد انتقاد قرار می‌دهند اما در نهایت وقتی نیاز به بودجه داشته باشند ملجأیی نمی‌یابند جز دست دراز کردن به سود دولت.

متن بخشهای منتشرشده نامه محمدقاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران خطاب به علی جنتی را بخوانید:

هیئت مدیره انجمن سینما داران ایران کمال تشکر و امتنان خود را از جناب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب آقای دکتر حجت الله ایوبی ریاست محترم سازمان سینمایی که شبانه روز تلاش غنا برای بخشیدن به فرهنگ کشور را با همکاران صدیقشان در برنامه خود دارند، سپاسگذاریم که بانی به وجود آمدن حال و هوای بهاری به سینماها شدید و مدیران شایسته تان با صنوف ذینفع نیز با چیدمان مناسب فیلم ها، سینماها را گلباران کردند، باران استقبال مخاطبین و صف های طولانی به سینماهایی که تا دیروز به نفس نفس افتاده  و در حال جان دادن بودند جانی دوباره بخشید.
انجمن سینماداران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تخصیص بودجه مناسب و کافی برای بازسازی و احیای سالنهای سینما  هستند. تا با احیاء و نوسازی سینماها سرویس هایی با کیفیت بالا به مخاطبین ارائه شود.