1

همزمان با سال تحویل کدام را دنبال کردید؟⇐”صدایابی” ماهواره‌ای یا اندرزهای اخلاقی مجریان وطنی؟

سینماژورنال: همزمان با ساعات آغازین سال تحویل و مدتی پیش از آن، شبکه های اجتماعی پر شده بود از اظهارنظرات مختلف درباره سه فینالیست یک برنامه صدایابی ماهواره ای.

به گزارش سینماژورنال ترفند یک شبکه ماهواره ای در قرار دادن ساعت نمایش قسمت آخر برنامه صدایابی خود درست همزمان با سال تحویل، موجب این حجم بالای اظهارنظرات شد.

البته که این ترفند یک رقابت نامحسوس را هم میان این برنامه و برنامه های سال تحویلی که در شبکه های مختلف داخل روی آنتن می رفت به وجود آورد.

این امر هم به نوبه خود سبب ساز این شد که همزمان با لحظات ابتدایی سال تحویل و حین رد و بدل شدن پیامهای تبریک نوروزی در گروههای اجتماعی، گمانه زنی درباره برنده نهایی مسابقه صدایابی نیز فراوان طرح شود.

سوال اینجاست که چطور شده یک مسابقه صدایابی ماهواره ای می تواند چنین موجی را ایجاد کند و نه تنها قرین آن که از یکی از شبکه های داخلی روی آنتن می رود، نمی تواند چنین موجی ایجاد کند که حتی کل برنامه های سال تحویل ما هم تحت تاثیر آن موج قرار می گیرند؟

راستی خود شما به عنوان مخاطب کدام یک را دنبال کردید؟

آن صدایابی ماهواره ای یا برنامه های زنده ای که پر شده بودند با مهمانان رنگارنگ و مجریانی که برخی از آنها چندی پیش بواسطه انتشار ناخواسته رفتار سخيف و بي ادبانه شان در فضاي مجازي، تا پای اخراج از رسانه ملی پیش رفته بودند و حالا همزمان با سال تحویل به مخاطبان پندها و اندرزهای اخلاقی می دادند كه رعايت ادب را بكنند؟

پی نوشت:

نتایج نهایی آن مسابقه صدایابی با برتری جوانی همراه بود که ویژگی اصلی صدایش نوعی تحریر برآمده از آوای اصیل ایرانی بود آن هم در حالی که رقیب شکست خورده اش، رپ می خواند!
این را که بگذاریم کنار سرمایه گذاری یک نهاد ارزشی داخلی بر روی یک رپر زیرزمینی و البته روی آنتن رفتن دو شب پیش این رپر از رسانه ملی(اینجا را بخوانید) چه چیزی دستگیرمان می شود؟