1

همزمان با تخریب بخشی از دکورهای پروژه «محمد…»⇐داوود میرباقری از ساخت شهرک «تیسفون» برای تولید «سلمان» خبر داد!!⇔پرسش: آیا بهتر نیست قبل از ساخت هر شهرک سینمایی تازه، بودجه‌ای پس‌انداز شود برای نگهداری بعدی از آن شهرک؟؟

سینماروزان: مشکل تولید محصولات تاریخی در سینما و تلویزیون ایران فقط به نبود شهرکهای جامع تاریخی بازنمی‌گردد. نداشتن شهرک فقط یک دلیل است و دلیل دیگر، عدم نگهداری و مراقبت از شهرکهایی است که پیشتر برای پروژه های مختلف ساخته شده است.

اینکه همزمان با انتشار خبری درباره تخریب بخشهایی از دکورهای پروژه پرهزینه «محمد رسول الله(ص)»، نقل قولی از داوود میرباقری درباره ساخت شهرک «تیسفون» برای تولید «سلمان فارسی» منتشر میشود عجیب نیست؟؟ شهرکی که لابد برای ساختش کلی هم هزینه شود!!

روزنامه «جام جم» خبر از تخریب بخشهایی از دکور پروژه «محمد…»  در ساحل بنود در خلیج‌فارس در ۳۰ کیلومتری عسلویه داده است و داوود میرباقری درباره ساخت شهرک تیسفون به «فارس» گفت:  یک ماه و نیم است کارگاه‌های پیش تولید این مجموعه فعال شده است، قرار است شهر باستانی تیسفون، پایتخت دولت ساسانیان منطبق بر زمان کودکی تا نوجوانی سلمان در ایران را بسازیم. اصلی‌ترین مرحله پیش تولید، ساخت این شهرک است، که امید داریم در اوایل سال ۹۸ ساخت آن را شروع کنیم.

آنها که سروکارشان با مهمترین شهرکهای سینمایی موجود که یکی اش شهرک علی حاتمی(غزالی) است و دیگری شهرک سینمایی دفاع مقدس است بوده است، حتما از وضعیت کیفی این شهرکها و بودجه اندکی که صرف نگهداری و حتی توسعه شان میشوند خبر دارند!

از آن سو مدام هم گلایه های فیلمسازان را درباره کمبودهای موجود در شهرکهای سینمایی موجود می‌شنویم. در این اوضاع آیا بهتر نیست به قاعده ای بیندیشیم مبتنی بر آن که قبل از آغاز به ساخت هر شهرک سینمایی تازه ای، بودجه ای هم پس انداز شود برای نگهداری از آن شهرک؟؟