1

همراهی جواد شمقدری با تهیه‌کننده «استرداد» برای تولید «نفوذ»؛ سریالی که دی‌ماه کلید خواهد خورد

سینماروزان: جواد شمقدری بعد از پایان کارش به عنوان رییس سازمان سینمایی در دولت دهم نه توانست فیلمی بسازد و نه توانست سریالی را جلوی دوربین ببرد.

به گزارش سینماروزان شمقدری مدتها به دنبال تولید سریال «انقلاب دوم» با مضمون وقوع انقلاب و تسخیر سفارت آمریکا به تهیه کنندگی محمد خزاعی بود اما تاکنون این سریال به نتیجه نرسیده است.

محسن علی‌اکبری از اعضای شورای عالی سینما در دولت دهم که در همان دوران تهیه کنندگی یک پروژه فاخر چندمیلیاردی با نام «استرداد» را برعهده داشت به تازگی از این گفته که خزاعی از پروژه «انقلاب دوم» کنار رفته و این خودش است که تهیه کنندگی این سریال را با تغییر نام به «نفوذ» انجام خواهد داد و برنامه ریزی کرده برای کلید خوردن سریال در دی ماه امسال.

محسن علی اکبری با اشاره به این ماجرا به «آنا» گفت: دوماهی می‌شود که تهیه‌کنندگی سریال جدید جواد شمقدری به بنده سپرده شده است؛ سریالی که قبلا قرار بود با عنوان «انقلاب دوم» ساخته شود اما با بازنویسی مجدد به «نفوذ» تغییر نام داده است.

وی درباره دلیل جدایی محمد خزاعی از تهیهکنندگی این مجموعه گفت: خزاعی به دلیل گرفتاری در برخی پروژه‌های دیگر از سریال جدا شد. فعلا هم وارد پیش‌تولید جدی کار شده‌ایم. فیلمنامه دوباره توسط مهدی ارگانی بازنویسی مجدد شده، طبق برنامه پیش می‌رویم و مشکل خاصی برای ساخت «نفوذ» وجود ندارد. هم‌اکنون هم در مرحله انتخاب بازیگر و دکورسازی این مجموعه هستیم. ماکت دکورهای سریال آماده شده و اواسط دی‌ماه «نفوذ» را کلید خواهیم زد و تصویربرداری را بطور جدی پگیری می‌کنیم.

وی درباره اینکه مشکلات بودجه تا چه میزان ممکن است این نوع تولیدات را دچار مشکل کند، گفت: روند ساخت این سریال تا قبل از اینکه تهیه آن برعهده من گذاشته شود، به دلیل برخی مشکلات طولانی و متوقف شده بود. در عین اینکه به هرحال مشکلات بودجه را خیلی از پروژه‌های در دست ساخت سازمان صداوسیما هم دارند و ما نیز مستثنی نیستم اما فکر نمی‌کنم خیلی در ساخت «نفوذ» کمبود بودجه گروه ما را تحت فشار بگذارد.

این تهیه‌کننده، سریال «نفوذ» را از تولیدات مرکز سیما فیلم دانست و گفت: فعلا شبکه خاصی برای پخش این سریال در نظر گرفته نشده است. سریال با حمایت سیمافیلم تولید خواهد شد تا برای پخش از یکی از شبکه‌های سیما آماده شود. «نفوذ» در 30 قسمت نوشته شده و شخصا متعهد شده‌ام که ساخت آن را طوری پیش ببرم که از شب اول بهمن‌ماه سال 97 روی آنتن باشد. این سریال روایتی از سال‌های 57 و دوران به ثمر نشستن انقلاب اسلامی دارد.