1

همایون اسعدیان که بعد از شکست در سینما به تلویزیون رفته⇐معتمدآریا ممنوع‌التصویر نیست بلکه بر روی مواردی از فیلمنامه-پوشش چادر؟؟؟- با او به توافق نرسیدیم/به جز فاطمه گودرزی مابقی بازیگران سریال «لحظه گرگ و میش» جدید هستند/برای انتخاب بازیگر فراخوان دادیم و از میان ۳۵۰۰ نفر نزدیک به ۷۰۰ نفر را تست جداگانه گرفتیم

سینماروزان: همایون اسعدیان بعد از شکست آخرین ساخته سینمایی اش «یک روز بخصوص» به تلویزیون آمده و قصد دارد سریال تاریخی 60 قسمتی «لحظه گرگ و میش» را بسازد؛ سریالی که زمانی به واسطه حضور فاطمه معتمدآریا و سپس حذف این بازیگر بخاطر آنچه بی علاقگی به پوشش درنظرگرفته شده برایش در سریال-چادر؟؟؟- و جایگزینی با فاطمه گودرزی بود در کانون پرسشها قرار گرفت.

همایون اسعدیان در گفتگویی تفصیلی که با «ایسنا» درباره «لحظه گرگ و میش» داشته هم درباره دلایل حذف معتمدآریا حرف زده و هم درباره فراخوانی که برای بازیگران سریال انجام شده.

اسعدیان گفت: برخلاف علاقه مدیران تلویزیون که از دست ما هم دلخور هستند، ما بازیگر چهره در این سریال خیلی کم داریم. فراخوانی دادیم و از میان ۳۵۰۰ نفر، ۷۰۰ نفر را در دفتر تست جداگانه گرفتیم. عموم بازیگران این سریال یا جدید هستند و یا نیمه جدید که خیلی شناخته شده نیستند. به جز کاراکتر مادر و نقش اصلی سریال که فاطمه گودرزی آن را ایفا می‌کند، مابقی بازیگران جدید هستند؛ البته برخی بازیگران دیگر نیز در این سریال شناخته‌شده‌تر هستند. برای همین این چینش کمی کار ما را سخت‌ می‌کند چرا که شما با چهار بازیگر ستاره می‌توانید تماشاگر را سرگرم کنید و جلو بروید اما وقتی بازیگران شما اسم و رسم‌دار نباشند خصوصا بازیگران جوان کمی کار نگران‌کننده می‌شود به جهت اینکه قصه باید جذاب باشد که کار دیده شود.

این کارگردان درباره دلایل استفاده از بازیگران جدید در سریال تاریخی‌اش نیز توضیح داد: دلیل این قضیه این بود که اولا ما در این سن بازیگران شناخته شده زیاد نداشتیم از طرفی بسیاری از بازیگران شناخته شده ما یا علاقه به بازی در تلویزیون را ندارند و یا خیلی‌ها هم حاضر نیستند کار یک ساله در تلویزیون انجام دهند چرا که احساس می‌کنند در یک سال ممکن است موقعیت سینمایی‌شان را از دست بدهند و خود این‌ها باعث می‌شود که پاسخ‌هایشان محترمانه منفی باشد.

وی درباره عدم حضور فاطمه معتمدآریا در سریال خود گفت: با خانم فاطمه معتمدآریا توافقاتمان را کرده بودیم. ایشان قرار بود در سریال حضور داشته باشند اما برخلاف جوسازی‌هایی که انجام شد مبنی بر اینکه ایشان ظاهرا ممنوع‌التصویر هستند، ممنوع‌التصویر نیستند بلکه ما بر روی مواردی از فیلمنامه با ایشان به توافق نرسیدیم. از طرفی ایشان برنامه‌هایی برای سفرهای خارجی داشتند و ما احساس کردیم که امکان همکاری با هم را نداریم و این تصمیم ارتباطی به این نداشت که ایشان ممنوع‌التصویرند چرا که تلویزیون هم از این بازیگر استقبال کرده بود و هیچ مشکلی برای حضور ایشان نداشت. بنابراین پس از آنکه دیدیم با خانم معتمدآریا نمی‌توانیم همکاری کنیم از خانم فاطمه گودرزی برای کار دعوت کردیم.