1

همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش متذکر شد: اتفاقات اجتماعی بر روحیه مردم تاثیرگذار بوده!/در برخی پردیس‌های سینمایی پنج سالن تعطیل شده‌اند!/با نیم‌بها شدن بلیت در تهران هشت درصد افزایش مخاطب داشتیم و ۴۰ درصد افت فروش!!/وقتی تلویزیون اطلاع‌رسانی نمی‌کند و شبکه‌های اجتماعی هم اختلال دارند، معلوم است که مخاطبان از نیم بها شدن بلیت سینما خبردار نمی‌شوند/صاحبان آثار تازه تمایلی به اکران ندارند مگر آن که حمایت مالی شوند!!

سینماروزان/هاتف مظفری: تصميم ‌گیری درباره نیم‌بها بودن بلیت سینماها در صورتی جواب می‌داد که تلویزیون همکاری خوبی می‌داشت و اطلاع رسانی مفصلی درباره آن صورت می‌گرفت در حالیکه متاسفانه اطلاع‌رسانی خوبی از طریق تلویزیون اتفاق نیفتاد و شبکه‌های اجتماعی هم اختلال دارند…

همایون اسعدیان رئیس شورای صنفی نمایش با بیان مطلب فوق گفت: در این شرایط نتیجه نیم‌بها شدن بلیت این بود که اگرچه در بعضی شهرستان‌ها وضعیت بد نبود اما در تهران هشت درصد افزایش مخاطب داشتیم و ۴۰ درصد افت فروش! این افت فروش زمانی اتفاق نمی‌افتاد که پس از نیم‌بها شدن بلیت، حداقل ۵۰ درصد افزایش مخاطب می‌داشتیم تا به فروش قبل برسیم.

اسعدیان درباره فیلم‌هایی که در نوبت اکران بودند و پیش‌بینی می‌شد مخاطب سینما را بیشتر کنند هم بیان کرد: در این شرایط با توجه به اتفاقات رخ داده در جامعه، صاحبان این فیلم‌ها به طور طبیعی تمایلی به اکران ندارند و سازمان سینمایی باید کمک کند تا شرایط مناسب با دادن امتیازهایی به وجود آید که آن‌ها برای اکران ترغیب شوند؛ مثل تامین حداقل فروش-حمایت مالی متناسب با فروش- همانند آنچه در دوران کرونا انجام می‌شد.

اسعدیان افزود: نباید این پارامتر را فراموش کنیم که به هر حال اتفاقات اجتماعی یک ماه گذشته در کشور بر روحیه مردم تاثیرگذار بوده و اخبار و شنیده‌ها در جایی نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد. من در پاسخ به اینکه آیا در این شرایط باید برای سینما رفتن و اکران فیلم‌ها کاری کرد، اینطور جواب می‌دهم که باید برای حفظ “سینما” کاری کرد.

رییس شورای صنفی نمایش تاکید کرد: الان در برخی پردیس‌های سینمایی تهران پنج سالن تعطیل شده‌اند و تصور کنید یک ماه آینده این تعداد افزایش پیدا کند، آن وقت با چه وضعیتی از بیکاری روبه‌رو خواهیم شد؟؟

همایون اسعدیان: با نیم‌بها شدن بلیت در تهران هشت درصد افزایش مخاطب داشتیم و ۴۰ درصد افت فروش
همایون اسعدیان: با نیم‌بها شدن بلیت در تهران هشت درصد افزایش مخاطب داشتیم و ۴۰ درصد افت فروش