1

هفت ماه بعد از آخرین بیانیه و یک روز بعد از برکناری ایوبی؛ شورای راهبردی بیانیه داد⇐آقای حیدریان! آفت مشاوران تکراری منفعت طلب را جدی بگیرید

سینماروزان: شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمایی ایران که تابستان سال گذشته و با گردهمایی برخی سینماگران مجرب تشکیل شده و چند بیانیه کوبنده در نقد مدیریت سینمایی ایوبی داده بود حدودا هفت ماهی می شد که بیانیه ای نداده بود.

به گزارش سینماروزان یک روز بعد از حذف ایوبی و روی کار آمدن محمدمهدی حیدریان شورای راهبردی بیانیه تازه ای داده است و در آن به رییس تازه سینما هشدار داده آفت تسلسل مشاوران تکراری حاضر در سیکل مدیریتی قبل از خود را جدی بگیرد.

متن بیانیه شورای راهبردی را بخوانید:

به نام خداوند جان و خرد

شوراى راهبردی تحقيق و توسعه سينماى ايران ضمن تبريك و عرض خوش آمد به مديريت جديد سازمان سينمايى، بر آن است كه امروز سينماى ايران بيش از هر زمان ديگرى نيازمند آرامش و تأمل است. تحليل آن چه گذشته، ترسيم دقيق وضعيت كنونى و نگاه استراتژيك به افق پيش رو تنها راه حل اعتلاى حرفه و علقه ى مشترك ماست. ساختار فرسوده ى سيستم مديريتى سينما در همه ى عرصه هاى دولتى و صنفى كه شايد زمانى كارآمد مى نمود، اما با سرعت تغييرات و نياز هاى زمانه و تكنولوژى، نياز به بازنگرى جدى دارد. تغيير اين ساختار الزام هر گام مفروض رو به جلوست. هر انسان شريفى مى تواند در اين ميزانسن نابجا فرسوده شود و هر نيت جدى و خيرخواهانه اى مضمحل خواهد شد.

در كنار اين، اهل هنر جدى تر از هر زمانى آفت تسلسل مشاوران تكرارى نشسته برمنافع فردى را رصد و خطر انحصار را ديده بانى مى كند.
هر شنونده اى بايد نجواهايى كه اين روزها به وضوح ابراز مى شود را جدى بگيرد.

شوراى راهبردى تحقيق و توسعه سينماى ايران بارها و بر حسب وظيفه اى كه برعهده ى خود حس مى كرد، پيشنهادات خود را طى نامه ها و ديدارها و بيانيه ها، شفاف در اختيار مديريت سابق قرار داد. هرچند ناشنيده و مغفول مانده باشد، اما ثبت شده است.

به  ايوبى، دانشى مرد باحيا و شريفى كه بنا بر عادت مألوف و قابل پيش بينى، بد بدرقه شد خسته نباشيد مى گوييم و حضور آقاى حيدريان مديرى هوشمند و دردآشنا را مغتنم مى شماريم.

راه همان است و حرف همان. ما همچنان كنار مديريت جديد و اهالى شريف و دلسوزان واقعى سينما باقى خواهيم ماند و در گذر از تنگناها و ساخت چشم انداز آينده، دست محمد مهدى حيدريان را خواهيم فشرد.

شوراى راهبردى تحقيق و توسعه سينماى ايران