1

هشدار یک سینماگر پیشکسوت به مدیران سینمایی⇐چرا کاری می‌کنید که حس صدقه دادن به سینماگران دست دهد؟؟/هرچه زودتر ترتیبی اتخاذ کنید که عیدی ارشاد به همه سینماگران برسد

سینماروزان: تایید حذف بیش از دوهزارنفر از سینماگران از فهرست عیدی گیرندگان ارشاد توسط معاون منابع سازمان، دامنه اعتراضات به این حذف را بیشتر کرده و به نظر می‌رسد اگر برای توزیع منصفانه عیدی میان همه سینماگران تدبیری اندیشیده نشود، فاصله میان بدنه سینما و مدیریت دولتی سینما به دره‌ای بدل خواهد شد که پر کردنش در ماههای باقیمانده از دولت تدبیر تقریبا محال خواهد بود.

پیشتر روسای چندین صنوف و ازجمله مدرسان، دوبلورها و مدیران سالنهای سینما به‌صراحت حذف بیش از دوهزار سینماگر از فهرست عیدی ارشاد را نقد کردند و حالا یوسف صمدزاده از هیات مدیره انجمن مدیران تولید به‌شدت از این روند گلایه کرده.

یوسف صمدزاده با انتقاد از نحوه توزیع پرشبهه عیدی ارشاد گفت: به روش پرداخت و میزان درنظر گرفته شده‌ عیدی اعتراض داریم. بهتر بود درباره چگونگی توزیع عیدی با صنوف مشورت می‌شد نه اینکه یک روز مانده به سال جدید تازه یاد عیدی دادن بیفتند و آن هم با اصرار بر حذف نیمی از اعضای خانه.

صمدزاده ادامه داد: مشورت نکردن با صنوف و سرخود تقسیم کردن عیدی توسط خانه سینما یک حرکت غیرصنفی است و فقط حجم سوءتفاهمات را بالا می‌برد.

مدیرتولید آثاری نظیر “اتوبوس”، “اوینار” و “بندر مه‌آلود” با هشدار به وزارت ارشاد درباره عواقب حذف هزاران نفر از فهرست عیدی گیرندگان ارشاد تاکید کرد: چرا کاری می‌کنید که حس صدقه دادن به سینماگران دست دهد؟؟ نباید این نگاه در ارشاد باشد که درحال صدقه‌ دادن به سینماگران است و باید شان سینماگران حفظ شود. بهترین راه‌حل این سوءتفاهمات آن است که وزارت ارشاد ترتیبی اتخاذ کند که عیدی بین همه اعضا تقسیم شود تا به تمام اعضای خانه، عیدی برسد.