1

«هزارپا» بزودی ۳۳میلیاردی میشود/«کاتیوشا» در آستانه دومیلیاردی شدن/«شعله‌ور» نیم میلیاردی شد/ذبح کامل «پشت دیوار سکوت» و «همه چی عادیه» با ندادن حتی ۵سالن فول‌سانس به آنها!/فروش نازل «داش آکل» و «آخرین بار کی سحرو دیدی؟»+آمار کامل فروش

سینماروزان: تبعیض در توزیع سالن بدجوری به فیلمهایی که در هفته های اخیر روی پرده رفته اند آسیب زده است. در بالای جدول فیلمهایی هستند که مدتها بعد از اکران صدها سالن دارند اما فیلمهای تازه روی پرده رفته بعضا کمتر از پنج سالن فول سانس دارند.

به لحاظ فروش «هزارپا»همچنان میتازد و در آستانه 33میلیاردی شدن است. به دنبال آن «تکزاس» را داریم که هنوز 15میلیاردی نشده آن هم در حالی که بیشتر از 4ماه و نیم روی پرده بوده است.

 «دشمن زن» علیرغم از دست دادن سرگروه و توقیف شهرداری در مرز 4میلیاردی شدن است ولی «خاله قورباغه» بعد از بیش از دو ماه اکران و کلی بنر شهری و پخش تیزرها از رسانه ملی تا شبکه های ماهواره ای به زحمت از 2میلیارد عبور کرده است.

فیلم ارگانی «تنگه ابوقریب» به لطف حجم بالای سالنها و هزینه فراوانی که برای تبلیغاتش صرف شده است از دوونیم میلیارد عبور کرده است و «دم سرخها» و «کاتیوشا» نیز در رقابتی نزدیک حول و حوش دومیلیارد فروش داشته اند.

«همه چی عادیه» و «پشت دیوار سکوت» از جمله فیلمهای اکران شده در دو هفته اخیرند که کمبود سالن و از آن بدتر نبود میزان کافی سالنهای فول سانس برایشان دردسرساز شده اما به هر زحمتی که بوده فروش خود را از صدمیلیون گذرانده اند.

اوضاع فروش دو فیلم تازه اکران شده «داش آکل»(!!!) و «آخرین بار کی سحرو دیدی» هم تعریفی ندارد و این دو فیلم رویهم کمی بیش از 20میلیون فروخته اند.

آمار فروش تا ابتدای جمعه نهم شهریور ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

(تمامی ارقام به تومان است)

–هزارپا ۳2 میلیارد و 600میلیون(۵8روز)

–تکزاس ۱۴ میلیارد و 700میلیون(136روز)

–دشمن زن ۳میلیارد و ۹4۰ میلیون(79 روز)

–خاله قورباغه ۲میلیارد و 300 میلیون(65 روز)

–دارکوب 2میلیارد و 60 میلیون(65 روز)

–تنگه ابوقریب 2میلیارد و 600میلیون(23روز)

–دم سرخها 2میلیارد و 100 میلیون(30 روز)

–کاتیوشا ۱میلیارد و 810 میلیون(۳7 روز)

–شعله‌ور 510 میلیون(16روز)

–من دیوانه نیستم 455 میلیون(37 روز)

–همه چی عادیه 123 میلیون(16روز)

–پشت دیوار سکوت 105 میلیون(16روز)

–راه رفتن روی سیم 40میلیون(16روز)

–داش آکل 15میلیون(2روز)

–آخرین بار کی سحرو دیدی؟ 7میلیون(2روز)