1

#هتل؛  تحکیم تعهد و اخلاق با یک پژمانِ جمشیدی نابغه!

سینماروزان/کیوان بهارلویی: معمولا منتقدان برای نوشتن درباره فیلم‌های کمدی که در حال حاضر در حال نمایش در سینمای ایران است اکراه دارند و به قول مرحوم استاد عالمی آنقدر فیلم خوب وجود دارد که اصلا وقتی برای دیدن فیلم بد نداریم. خوشحالم مسعود اطیایی کارگردان فیلم «هتل» همیشه در گسترش اقتصاد سینما تلاش میکند و قابل احترام است، اما نتوانستم با اکثر آثارش ارتباط بگیرم تا آنکه فیلم “هتل” را دیدم!

محمود گبرلو فعال رسانه با بیان مطلب فوق نوشت: فیلم «هتل» از لحاظ فرم ساختار و فیلمنامه خیلی تمیز و مرتب در آمده و از آن لذت بردم. این فيلم سینمایی وضعیت زندگی زوجهایی را نشان میدهد که گاه یک مرد متاهل و یا گاه دختران ناآگاه بخاطر عدم صداقت و دروغگویی، پایه های مستحکم روابط زناشویی را تخریب و منجر به گسست و بی اعتمادی در جامعه خانواده پسند می شوند.

او ادامه داد: فیلمنامه در ارابه قصه ای مستحکم، شخصیت پردازی های محکم و همچنین طراحی موقعیت‌های دلهره آور و ایجاد اضطراب در دل تماشاگر که مبادا با رودرو قرار گرفتن شخصیت‌ها، روایت خیلی زود و شلخته به پایان برسد، همراه با کارگردانی دقیق و سنجیده بخصوص شیوه میزانس و طراحی موقعیت دوربین و همچنین هدایت درست بازیگران در کلام و چهره از ویژگیهای مثبت فیلم «هتل» است.

نقطه نظر محمود گبرلو درباره کمدی هتل
نقطه نظر محمود گبرلو درباره کمدی هتل


وی افزود: برخی اغراق‌های صورت گرفته مثل رفتار پدر دختر و یا همسر مدیرعامل در عشق ورزی و محبت منطقی و در صدد انتقال درست این پیام به تماشاگر است که او را به تحکیم خانواده بر مبنای تعهد و اخلاق و نشانه‌های بداخلاقی و خیانت طرفین و پیدا کردن زندگی بهتر سوق دهد.

گبرلو تاکید کرد: نکته مهم دیگر فاصله گرفتن فیلمنامه نویس و کارگردان و حتی سایر اجزا فیلم، از موقعیت‌های غیر اخلاقی و یا شوخی‌های کلامی اروتیک است که در برخی آثار کمدی باب شده که یک موقعیت مثبت و موثر برای «هتل» محسوب میشود. این فیلم برای زوجهای جوان و یا والدینی است که همراه با لحظات مفرح و شاد، راه صحیح زناشویی مستحکم را بیاموزند تا مبادا با بوالهوسی و مشکلات اقتصادی و نادانی راه غلط و فریب کارانه ای را در پیش بگیرند. تماشاگر هم مطمئن باشد اگر بطور اتفاقی فرزندان همراه شان باشد شرمنده و متضرر نمیشود چون در مجموع فیلم هتل سالم و سلامت
است. اینکه فیلمنامه از کجا برگرفته شده و چه افرادی در موفقیت کارگردان نقش داشتند و ضعفهای جدی هم بخصوص در بازیگری وجود دارد جای خود، بحث جدی دارد. واقعا پژمان جمشیدی نابغه ای در سینمای کمدی ایران است هر چند گاهی خودش را تکرار میکند. و خانم رامین فر هم هر کجا باشد خوب میدرخشد.