1

نیکی کریمی جای مهناز افشار را در پروژه‌ای گرفت که دختر و پسر تهیه‌کننده هر دو در تیم تولید حضور دارند

سینماژورنال: هرچند گروه تولید تازه ترین فیلم بیژن میرباقری با نام “ربوده شده” به گمان این بودند که ماجرای انصراف مهناز افشار از بازی در این فیلم رسانه ای نخواهد شد و آنها همه چیز را در سکوت پیش می برند اما خبری که یکی از عوامل تولید در اختیار سینماژورنال قرار داد و به روشنی درباره دلایل انصراف توضیح داد(اینجا را بخوانید) سبب ساز این شد که حدودا دو روز بعد از انتشار خبر،  تهیه کننده پروژه به طور رسمی به اطلاع رسانی درباره انصراف بپردازد.

به گزارش سینماژورنال البته که به مانند همیشه و روال متداول، همراه با اطلاع رسانی با تأخیر تهیه کننده، گلایه ای هم صورت گرفته از رسانه ای که زودتر از عوامل یک پروژه، خبری صحیح را اطلاع رسانی کرده است.

در ابتدا با نیکی کریمی مذاکره نمودیم اما…

جواد نوروزبیگی با اشاره به اینکه نیکی کریمی در “ربوده شده” جای مهناز افشار را گرفته به روابط عمومی پروژه اش گفته است: در ابتدای پیش تولید و مذاکره برای انتخاب بازیگر نقش اول فیلم “ربوده شده” با خانم نیکی کریمی مذاکره نمودیم و به دلیل حضور در جشنواره ونیز و داوری ایشان در جشنواره گرجستان، این همکاری میسر نشد و با دیگر بازیگران به مذاکره پرداختیم تا در روند تولید دچار مشکل نشویم به همین منظور پس از انجام مذاکره وعقد قرارداد با خانم مهنازافشار  و اعلام انصراف ایشان، مجددا از خانم کریمی دعوت بعمل آمد تا با این پروژه سینمایی همکاری نمایند.

برخی سایتهای خبری ایجاد حساسیت می کنند

ایشان با بیانی که قطعا اشاره دارد به خبر سینماژورنال ادامه داده است: چنین اتفاق هایی در پروژه های سینمایی موضوع جدید، ییچیده و عجیبی نیست که برخی از سایتهای خبری به دلایلی که برای من نیز جای تعجب دارد اقدام به ایجاد حساسیت میکنند تا تعداد کلیک های سایتشان بالا برود، در چنین شرایطی خواهشمندم خبرهای مربوط به فیلم را تنها از مراجع رسمی و روابط عمومی “ربوده شده” پیگیری نمایید.

نه آقای تهیه کننده! اطلاع رسانی ربطی به ایجاد حساسیت ندارد

فارغ از بحثی که درباره مذاکره اولیه تهیه کننده “ربوده شده” با نیکی کریمی مطرح شده(!) اینکه یکی از تهیه کنندگان سرشناس سینمای ایران اطلاع‌رسانی درباره پروژه های سینمایی کشور را “ایحاد حساسیت” قلمداد می کنند جای سوال دارد.

رسانه ها نمی توانند منتظر اطلاع رسانی شما بنشینند

البته که سینماژورنال نیز به مانند جناب نوروزبیگی معتقد است خبرهای مربوط به فیلمهای سینمایی را باید از کانال روابط عمومی پیگیری کرد اما وقتی روابط عمومی یک پروژه منتظر می ماند تا اخبار از کانال غیررسمی منتشر شده و سپس و با تأخیری 48 ساعته درباره آن اطلاع رسانی می کند طبیعی است که نمی توان رسانه ها را از انتشار اخباری بازداشت که صحت آنها مورد تأیید است اما عوامل پروژه جرأت رسمی کردن آنها را ندارند.

پسر تهیه کننده مجری طرح است و دخترش طراح صحنه

 در کنار اظهارنظر نوروزبیگی درباره انتخاب بازیگر اصلی “ربوده شده” و حضور نیکی کریمی به عنوان بازیگر فیلمی که داستان اتفاقی مشابه آنچه چند سال قبل برای هدیه تهرانی با دزدیده شدن لپ تاپش رخ داده بود را روایت میکند،فهرست عوامل این فیلم هم منتشر شده است.

نکته جالب درباره فهرست عوامل حضور امیرحسین نوروزبیگی پسر تهیه کننده به عنوان مجری طرح و ثنا نوروزبیگی دختر تهیه کننده به عنوان طراح صحنه پروژه است.

امیرحسین پیشتر و در دیگر تولیدات پدر مانند “طبقه حساس”، “من دیه گو مارادونا هستم” و سریال “آمین” تجربه هایی چون فیلمبرداری پشت صحنه، دستیاری تولید و مجری گری طرح را برعهده داشته اما در جستجوی سوابق دختر تهیه کننده به جای خاصی نرسیدیم.