1

نگرانی فرهاد آییش از سرمایه‌گذاری کوچکی که سود زیادی را به او رساند!

سینماژورنال: فرهاد آییش بازیگر کارکشته سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با نمایش “سقراط” در تالار وحدت حضور دارد.

به گزارش سینماژورنال آییش کوشیده در این نمایش تصویری متفاوت از آن تصویر تیپیکالی که از سقراط به عنوان فیلسوفی قدکوتاه با صورتی گرد دیده ایم را به نمایش بگذارد.

این بازیگر توانمند در گفتگویی که به بهانه حضور در این نمایش با “اعتماد” داشته نکات جالبی را درباره زندگی شخصی و حرفه ایش بیان کرده است.

در عرض دو سال يك سود خيلي زياد به ما رسيد

یکی از جالبترین این نکات جایی است که آییش به صراحت درباره سرمایه گذاری عجیبی صحبت میکند که سود هنگفتی را عاید او کرده بود.

آییش در این باره می گوید: يادم هست يك بار من و همسرم يك سرمايه‌گذاري كوچك انجام داديم و بعد در عرض دو سال يك سود خيلي زياد به ما رسيد. كسي كه اين سرمايه‌گذاري را براي ما انجام داده بود گفت خيلي خوشحالي؟ گفتم به هر حال پول خوبي آمد در جيبم ولي يك ايرادي اينجا هست كه مثلا يك جاي اقتصاد مساله دارد كه با اين پول كم چنين سودي به دست مي‌آيد.

یک دلیل بازیگری این است که بهم پول میدهند

آییش درباره تلقی اش از شغلی که دارد بیان می دارد: خوشحالم كه اين شغل را دارم كه توي اين فضاي سيال دارم زندگي مي‌كنم و جنبه‌هاي مختلف انسان خودم و آدم‌هاي ديگر را مي‌بينم. شايد به همين دليل مي‌گويم من هنرمند متعهد نيستم. يك دليلش همين است و دليل ديگرش اين است كه كار ديگري بلد نيستم و كار ديگري به اين اندازه به من كيف نمي‌دهد. دليل ديگرش اين است كه بهم پول مي‌دهند. ولي مهم‌ترينش اين است كه دايم دارم ياد مي‌گيرم و جنبه‌هاي بيشتري از خودم را پيدا مي‌كنم.

ایفای نقش روحانی برایم جذاب بود

فرهاد آییش درباره جذابترین کاراکتری که تاکنون بازی کرده نیز اظهار می دارد: بازيگري خودشناسي است. به همين دليل براي من خيلي جذاب بود كه نقش روحاني را بازي كنم. چند سال پيش در يك مصاحبه از من پرسيدند چه نقشي را دوست داري بازي كن؟ گفته بودم نقش روحاني و برايم خيلي جذاب بود چون بايد من او مي‌شدم و سال‌ها بعد وقتي نقش يك روحاني را بازي كردم عده‌اي نقد مي‌كردند چرا رفتار تيپيكال يك روحاني را ندارد. اما خيلي‌ها هم آن نقش را باور كردند و مهم‌تر از همه اينكه خودم باورش كردم.