1

نویسنده ایرانی درگیر ماجرای اختلاسگر روسی!/پای کارمند سابق MI6 هم در میان است!+عکس

سینماروزان/حامد مظفری: حسین امینی فیلمنامه نویس ایرانی ساکن لندن که در سالهای اخیر بیش از هر چیز بواسطه نگارش سناریوی “راندن”(2011) که توسط “نیکلاس ویندینگ رفن” کارگردانی شد، مورد توجه قرار گرفت این روزها یک فیلم به نام “وجه خیانتکار ما” را آماده اکران دارد.

 “وجه خیانتکار ما” تریلری جاسوسی است که توسط “سوزانا وایت” کارگردان انگلیسی ساخته شده است.

 “سوزانا وایت” برنده جایزه بفتا برای کارگردانی هفت قسمت از سریال “خانه بی حفاظ”(2005) و نامزد جایزه امی برای مینی سریال “جین آیر”(2006) می باشد. در سینما هم بیشتر او را بخاطر ساخت درام خانوادگی “نانی مک‌فی و بزرگترین انفجار”(2015) می‌شناسند.

اقتباسی از رمان کارمند سابق MI6

حسین امینی که بخاطر نگارش درام “بالهای فاخته”(1997) تا نامزدی اسکار هم پیش رفته، فیلمنامه “وجه خیانتکار ما” را براساس رمانی از “جان لی کاره” نویسنده انگلیسی نگاشته است.

“جان لی کاره” علاقه زیادی به گونه جاسوسی داشته و حتی مدتی را با سرویس امنیتی بریتانیا کار کرده است.

وی در فاصله زمانی دهه های 50 تا 60 میلادی به عنوان کارمند برای MI6 یا سازمان جاسوسی بریتانیا کار می کرده است اما بعد از انتشار اولین رمان معروفش “جاسوسی که از سرما آمد” از این سازمان بیرون آمده و کار نویسندگی را دنبال کرد.

پیشتر رمانهایی دیگر از این نویسنده نظیر “بندزن خیاط سرباز جاسوس”، “تحت تعقیب ترین مرد” و “خانه روسی” نیز مورد اقتباس تصویری واقع شده است.

حسین امینی
حسین امینی

فیلمبرداری از لندن تا مراکش

“ایوان مک گریگور” بازیگر نامزد گلدن گلوب بخاطر “ماهیگیری سلیمان در یمن”(2011) و “مولن روژ”(2001) بازیگر اصلی فیلم است. “استلان اسکارزگارد”، “دمین لوئیس” و “نائومی هریس” دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلمبرداری اثر در مارس 2014 کلید خورد و به مدت ده هفته و در لوکیشنهایی واقع در لندن و حومه اش، برن، فنلاند، پاریس، آلپ واقع در فرانسه و مراکش انجام پذیرفت.

وجه خیاتنکار
ایوان مک گریگور در نمایی از “وجه خیاتنکار ما”

یک زوج جوان درگیر سرویس جاسوسی بریتانیا

در مرکزیت داستان یک زوج بریتانیایی به نامهای “پری” و “گیل” حضور دارند. آشنایی این زوج با یک اختلاسگر روسی به نام “دیما” حین گذران تعطیلات در مراکش سبب ساز همراهی این سه نفر میشود و از اینجاست که سفری ناخواسته برای این زوج شکل می گیرد.

وجه خیاتنکار
پوستر “وجه خیاتنکار ما”

سفری در امتداد پاریس، رشته کوههای آلپ در سوئیس و البته لندن؛ سفری که این زوج را از یک سو با مافیای روسی و از سوی دیگر با سرویس جاسوسی بریتانیا درگیر می کند.

اکران تابستانی

اکران این فیلم از اواخر تابستان در اروپا آغاز می شود. آلمان، فرانسه، سوئد و نیوزلند از جمله کشورهایی هستند که فیلم را در برنامه اکران خود قرار داده اند.