1

نوشتار یک مدیر اسبق همزمان با روز ملی سینما⇐حال سینما خراب است و فقط به زور مسکن های تقلبی و تاریخ مصرف گذشته سرپاست!

سینماروزان: اگر در روز پزشک یا روز معلم یا روز پرستار، متولیان هر کدام از این صنوف میکوشند با اعطای هدایایی ولومختصر از فعالان صنف تقدیر کنند مدتهاست که تقدیر از بدنه سینما فقط و فقط در شعارها باقی مانده و هیچ تقدیر مشهود برای صنف حتی در روز ملی سینما وجود ندارد و انگاری سینماگران زاده شده اند فقط برای استفاده ابزاری در هنگامه انتخابات.

جعفر گودرزی از فعالان رسانه ای که سابقه مدیریت هم در فارابی و هم در کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان را دارد همزمان با روز سینما در نوشتاری از اوضاع نزار سینما و بدنه اش گفته است.

متن نوشتار گودرزی را بخوانید:

امروز ، روز ملي سينماست. روز تكريم هنر هفتم و هنرمندانش.

امروز ١١٩ سالگي صنعت سينما در ايران است.

اما به راستي چقدر از بودن اين روز احساس خوب و خوشايندي داريم؟

چقدر سينماي ما با همه فراز و نشيب هايش توانسته در نشاط و رونق و توسعه و همدلي جامعه مان ايفاي نقش كند؟مگر نه اين است كه حال و روز هر جامعه اي را ميتوان در سالن هاي نمايش فيلم و تئاترش جستجو و حس كرد؟

چرا سينمايمان حالمان را خوب نميكند؟

چرا حال مخاطبش را نمي تواند خوب كند؟

چرا حال منتقدش خوب نيست؟

كاملا واضح است؛ چون حال خودش خوب نيست و به زور مسكن و آرام بخش سرپاست!

مسكن هايي تقلبي و تاريخ مصرف گذشته اي چون فيلمهاي سخيف و مبتذل و حال بهم زن ،سينماي ما را سرپا نگه داشته است ،تاكيد ميكنم فقط سرپا ولي از درون خراب و در حال آوار!!!

روز ملي سينما در كشورمان  قطعا بايد روزي باشد كه همدلي خانواده سينما،رونق گيشه ها،توليد فيلمهاي ارزشمند در ژانرهاي مختلف،ساخت سالن هاي متعدد و…را رقم بزند وگرنه فقط يك روز است در تقويم و ولا غير.

و چه خوب است در روز ملي سينما ضمن آرزوي آرامش روح براي تمام هنرمنداني كه براي سينماي ايران زحمت كشيدند و در بين ما نيستند از كارگردان هستي بخواهيم به سينمايمان آبرو،عزت و سربلندي،نجابت،صداقت،قصه هاي خوب،فيلمسازان دغدغه مند،مديران دلسوز و كارآمد و اهل تعامل و گفتگو،روابط درست و …عنايت فرمايد…آمين.