1

عدم علاقمندی داوودنژاد و کاهانی به شرکت در جشنواره‌ای که دبیرش مدیرعامل خانه سینماست!

سینماژورنال: در حالی که دست اندرکاران جشنواره بین الملل فجر که اردیبهشت ماه برگزار می شود امیدواری زیادی داشتند که فیلمسازان شاخص ایرانی در این جشنواره حاضر باشد اما تا اینجای کار دو فیملساز سرشناس از حضور در این جشنواره سرباز زدند.

به گزارش سینماژورنال علیرضا داوودنژاد فیلمسازی که تازه ترین ساخته اش با عنوان “فراری” از جمله آثار احتمالی بین الملل فجر به شمار می رود به صراحت از عدم حضور در این جشنواره سخن گفت.

علیرضا داوودنژاد با اعلام این موضوع به “خبرگزاری صداوسیما” گفت: قرار بود همکاری‌هایی بین ما و جشنواره جهانی فجر صورت بگیرد که صورت نگرفت و این فیلم را به این جشنواره نمی دهیم.

«فِراری» فیلمی است که محسن تنابنده، ترلان پروانه‌، سیامک صفری‌، سیما تیرانداز، رضا داودنژاد و رضا کیانیان در آن به ایفای نقش می پردازند و جهانگیر کوثری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. “فراری” درباره دختری شهرستانی است که برای سلفی گرفتن با خودروهای گرانقیمت به تهران می آید و در این بین مواجهه اش با یک راننده آژانس او را با اتفاقات تازه ای روبرو می کند.

کاهانی اکران عمومی را ترجیح می دهد

به گزارش سینماژورنال از آن سو سعید خانی تهیه کننده “ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا” تازه ترین فیلم عبدالرضا کاهانی نیز از عدم حضور در بین الملل فجر سخن گفت.

سعید خانی تهیه‌کننده فیلم سینمایی “ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا” به “مهر” گفت: این فیلم فرم شرکت در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را پر نکرده است و بر همین اساس در این جشنواره حضور نخواهد داشت. برنامه اصلی ما برای «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» اکران عمومی آن است و به محض اینکه مراحل نهایی این اثر سینمایی به پایان رسد برای دریافت پروانه نمایش اقدام می‌کنیم.

مهناز افشار، طناز طباطبایی و آیدا ماهیانی بازیگران اصلی «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» هستند و مهران غفوریان نیز نقش مرد داستان را ایفا می‌کند. در “ارادتمند…” زندگی سه دختر با خاستگاه های فکر متفاوت روایت می‌شود که هر سه از درد “بی شوهری” رنج می برند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی ها و گعده های مختلف به انتقام گیری از مردان دست می‌زنند.

عدم استقبال از جشنواره ای که دبیرش مدیرعامل خانه سینماست؟

عدم علاقمندی کاهانی و داوودنژاد برای حضور در بین الملل فجر در شرایطی رخ می دهد که دبیری بین الملل فجر را رضا میرکریمی برعهده دارد که مدیرعامل خانه سینماست و پیش بینی می شد به این واسطه هم که شده فیلمسازان شناخته شده از حضور در بین الملل فجر استقبال کنند.

اما حالا می بینیم که دو نفر از فیلمسازانی که آثارشان پتانسیل جلب مخاطب را داشت به راحتی قید بین الملل فجر را می زنند تا در کنار عدم حضور چهره های سرشناس سینمای جهان، مشکلات این جشنواره برای تأثیرگذاری میان مخاطبان سختتر شود.